En sån morgon

Om gårdagen var superbra på alla sät och vis så började minsann denna morgon lite sämre. Saga grät till 06.30 och då steg jag upp o kokade kaffe. Gick sen till vardagsrummet för att dricka det i lugn o ro.

Steg i nåt blött med mina nytvättade yllesockor. På vår fluffiga matta i vardagsrummet. Kattspyor. Förlåt för detaljerna men jag tror hon har ätit en hel fågel igår.

La kaffet åt sidan, flyttade bort bordet och snurrade ihop hela mattan, släpade ut den (den är inte lite tung, åtminstone när man måste bära den och man försöker vara tyst, kan jag berätta). Pressade den över kanten på verandan och hänga, höll på att få allt över mig några gånger. Sköljde av den. Svinkallt ute.

Kommer in, huttrande. ”Mamma! Mammaaaaa!” från sovrummet. Kaffet ljummet.

Godmorgon. Inte precis en Instagramvänlig start på dagen, hehe.

 

2 reaktioner på ”En sån morgon

Kommentera detta!

