Det negativa med sockerstrejken

En enda negativ sak kommer jag på med sockerstrejken som pågår. Den var oväntad men jag förstår varför!

Nämligen finnar på hakan. Jag trodde att jag bara fick finnar på hakan under superhormonella dagar, men nu har jag haft flera stycken fast det inte finns någon ”orsak”.

Men jag tänker att kroppen detoxar ut av skiten nu då jag inte äter socker? Läste lite på om zonerna i ansiktet och runt munnen handlar det om problem med magen. Tror faktiskt jag dricker för lite vatten och för mycket kaffe just nu, men ändå konstigt att de uppstår nu då jag inte längre äter socker. Har någon av er upplevt samma? Jag kan bra tänka mig att det funkar så, att kroppen detoxar själv.

 

Vet ni vad det konstigaste är? Jo, det känns som ett helt annat liv att sakna socker. Alltså ja, jag scrollar förbi alla smarriga recept på instagram och går inte in i godisgången i butiken, men kroppen skriker inte längre efter ”ens nånting smått, vad som helst” när man står där i kassakön. Jag kan tänka på Fazers blå utan att bli grymt sugen och nästan kasta mig i bilen för att åka och köpa. Jag mår redan så mycket bättre och känner mig faktiskt lite piggare också utan detta socker.

Jag tänker lite så här – Om andra ser en skillnad (okej Linda sa att hon såg en skillnad hehe, ingen annan har sagt nåt) så ser jag den snart också. Och vet ni, den skillnaden vill jag se.

 

Kommentera detta!

