Tre veckor sockerfri!

Äsch, här öppnade jag ett blogginlägg för att skriva om något viktigt, men så glömde jag vad jag skulle skriva om. Kanske helt enkelt bara får låta orden komma och så ser vi vart det leder?

Idag har jag funderat mycket på det här med kroppen igen. Tre veckor av sockerstrejk har gått, 21 förvånansvärt enkla dagar, jag har dock tillåtit smoothies, äpplen och bananer men tror att jag slutar med åtminstone äpplena för en tid. Tycker nämligen att det har varit riktigt svårt idag, vilket också kan bero på hormoner men i alla fall. Jag vill slippa sötsuget för det är bara jobbigt och onödigt. En annan orsak kan vara den att vi inte hade nån plan för mat och kylskåpet stod ganska tomt under hela dagen. Vikten har i alla fall stått på samma siffror ungefär efter den första veckan, även om man ju inte ska stirra sig blind på siffror då mått berättar mycket mer. Jag känner i alla fall att jag nog vill att något ska hända snart, så den kommande veckan drar jag också ner på kolhydraterna. Mår inte bra av potatis heller så tänker försöka skippa det helt.

Ja, vad kan man säga? Att vara tre veckor sockerfri är ett gigantiskt framsteg för nån som jag som varit nere i sockerträsket länge. O så lite motivation på det!

Clean Eating Overhaul: 30-Day Weight Loss Program - Don't give up! Maximize your clean eating efforts once and for all! #cleaneating #healthyrecipes #weightloss:
21 Quotes That Will Motivate You To Get In Shape By Bikini Season:

21 Quotes That Will Motivate You To Get In Shape By Bikini Season:

En reaktion på ”Tre veckor sockerfri!

Kommentera detta!

