Att sockerstrejka i 58 dagar

Jag lovade att berätta om min sockerstrejk som pågår! Fick nog av vikten som vågen visade och pulsen som dundrar i öronen varje kväll (Det behöver inte ha ett samband men jag undrar nog…) och bestämde mig för att skriva så här på Facebook.

sockerfri.jpg

58 dagar utan socker. Det är en väldigt kort tid i mina öron, och trots att jag fyller 25 år i slutet av september ska jag nog klara av det känner jag. Jag hinner äta kaka sen när jag nått mitt mål!

sockerfri2.jpg

Igår vägde jag mig första gången sen jag började sockerstrejken. På nio dagar hade jag tappat 1,5 kilo, vilket faktiskt är ungefär vad jag förväntade mig. Har man cirka 30 kilo extra på kroppen så försvinner de snabbt när man blir motiverad, så är det bara.

Idag var Saga o jag till matbutiken och på väg till kassan gick vi igenom godisgången. Hade inte sug efter nånting alls, vilket kändes helt magiskt. Har ju tidigare skrivit om att en delorsak till att Saga inte får socker som ettåring är att vi föräldrar är så hemskt sockerberoende.

Jag gör detta också för att jag vill kunna köpa en normalstor bröllopsklänning till vår stora dag om två år. Jag vill kunna gå till vilken som helst bröllopsaffär och prova klänningar, inte välja butik enligt en plus-storlek som har extrabreda axelband eller osmickrande skärningar. Jag vill också gå ner i vikt för att jag ska sluta svanka så mycket, så att jag inte får ont i ryggen så fort när jag står eller går länge. Just nu svankar jag väldigt mycket och det känns! Jag gör detta för utseendet, ja, men främst för hälsan.

8 reaktioner på ”Att sockerstrejka i 58 dagar

  1. hejja hejja dej! vilken härlig förebild för er dotter också! att du tänker på hälsan och satsar på den. lycka till, jag är med dig!

  2. Heja heja! Det motiverar så att man ser resultat direkt. Jag började så bra i maj, men sen kom sommaren och förstörde allt. Så nu måste jag också ta nya tag igen.

  3. Jag hejar med de andra! Vi får klämma in lite härliga höstpromenader med vagnarna också, så får du ytterligare lite hjälp på traven!

  4. Jag och sambon Startar vår traditionella godisstrejk imorgon, som pågår fram till julafton. Fjärde året vi kör godisstrejk å de går hur bra som helst efter första veckan.. 😉 Hejja dej!!

  5. Jag påbörjade en livstilsremont för ca 1 år sedan, saldot idag är -17kg, ca 6kg kvar, inget sockerbehov mera så som jag hade tidigare, ett mycket bättre humör, bättre kondition och en kropp som jag under året lärt mig att älska.

Kommentera detta!

