Åboriginal

Vi har haft en bra dag idag. Lite häng i Mylly där Saga plötsligt spontansomnade i vagnen för första gången i sitt liv, mamma o jag tog en kaffe i lugn o ro, skönt! Sen har vi bara varit hemma hos mamma och lekt i lekplatsen här nära. Saga var helt i sitt esse och byggde sandkakor, åkte rutschbana som en tok och snurrade runt i karusellen. Sen somnade hon i famnen efter kvällsgröt och blöjbyte, o där satt jag med en varm gosig bebis o myyyyste en stund. De senaste dagarna har verkligen varit en totalomvändning i humöret för lilla damen! Min energi börjar vara tillbaka, helt otroligt.

Nu har jag precis haft en ansiktsmask och vi kollar på Idol med mamma. Måste alltid passa på att kolla på Sveriges tv när vi är här, för hemma har vi inte det! Tur är väl det, för annars hade jag nog kollat alldeles för mycket på tv.

Drack en islatte på Coffee House medan Saga sov. Tycker det är så fult där hur de alltid frågar saker som ”Vad vill du ha för smak i kaffet/ vill du ha vispgrädde / vill du ha yada yada till det” där o så kostar det extra, men det nämner de ju naturligtvis inte. Alltså tack men nej tack jag vill inte ha sirap i min kaffe. Handlar inte om pengarna utan principen.

Jajajjaja, lite gnäll fick jag inklämt här också hehe. Nu ska jag sluta blogga och istället fokusera på Idol. Kollar ni?

3 reaktioner på ”Åboriginal

  1. Kollar Idol, iallafall sålänge auditions pågår. Roligt att kolla hur vissa seriöst tror att de sjunger bra men egentligen är det falskt rakt igenom. Usch, låter ju riktigt elakt detdär… 😆🙊

    1. Alltså igår var där ju en som sa att hennes vänner (!!!) tyckte att hon sjöng sååå bra… O så var det superfalskt. O domarna bara ”Dina vänner har nog prankat dig” Sååå elakt… Men lite kul 😂

Kommentera detta!

