Gnällbloggen igen

Oj jiiiiiisses vet ni. Skrikandet och bråkandet här hemma varje dag suger musten ur mig. Igår var en riktig skitdag, och idag var inte mycket bättre heller. Lite, men inte mycket. Känner mig som en så himla dålig mamma som säger till hela tiden om allt. Avleda funkar inte alla gånger! Är siktet inställt på bus så ÄR det. Jag tror också ofta att det på något sätt är jag själv som orsakar hennes dåliga humör, att det är nånting jag gör fel. Det är inte så, men jag känner det ändå! Vet ni känslan? När man ligger vaken och undrar vad man gör fel när så gott som alla andras barn är glada och nöjda och leker snällt för sig själva, och vår tjej alltid har hatat att leka själv i sitt rum ens i fem minuter. Älskade unge om hon ändå kunde berätta varför hon är så arg.

Till råga på allt ser jag mig i spegeln ibland när jag går förbi och suckar djupt, för Saga vaknar alltid före mig nu för tiden, så jag hinner inte ens borsta håret om dagarna. Känner mig så hemskt ful ända sedan graviditeten, så himla tråkigt för det är ju sånt en inte ska behöva tänka på när man är hemma! Men så är det och nu har jag sagt det högt. Hatar mitt utseende just nu. Tummen ner för såna känslor men vad kan man?

Jag är sååå slutkörd för tillfället! Tur att jag har bloggen att skriva av mig på när det känns tungt och er, underbara läsare, som peppar och delar med er! Ensam är inte stark, utan vi behöver alla känna att vi har såna som vet hur det är! Megakram och tack på er. ❤

IMG_4512 IMG_4512

10 reaktioner på ”Gnällbloggen igen

  1. Megakram tillbaka åt dig! Det är skitjobbigt när det bara bråkas o man känner sig som värsta gnällmorsan hela tiden. Det är sånt som suger musten av en. Jag ha o många ggr funderat på vad man gör fel, speciellt då man är ledsen så börjar man försöka ”hitta fel” hos en själv.
    Hoppas ni har en bättre dag imorgon 👍 /en som känner igen det där med temperamentsfulla barn.

  2. Jag känner lite igen mig, tänker många gånger att det måste vara något fel på mig för att mitt barn är mer intensivt än andras, visar mer känslor, springer mer och längre bort och aldrig är stilla eller gör som man säger (okej, jag vet att hon ofta samarbetar också men ibland känns det ändå som att ingenting fungerar). Men du behöver i alla fall inte vara orolig över att det är något fel på Saga, att kunna leka själv på sitt rum i fem minuter är inte något en ettåring behöver kunna (även om kanske andra barn i samma ålder gör så, barn är olika!).

  3. En till som är slutkörd här hej! Det är sååå frustrerande när hon gång på gång gör sånt som hon inte får fast man säger till på skarpen, en sekund senare är hon där igen och river ut saker ur badrumsskåpet eller vad det nu kan vara. 😤 Och är det en dag när man själv är extra trött är det verkligen inte roligt, tålamodet är i botten och man vill bara vara ifred och sooova! Man tycker alltid att andras barn uppför sig mer exemplariskt, som nu i somras när vi var på resa så tyckte man alltid att alla andra barn snällt satt vid bordet i sin matstol och åt sin mat, medan vår vilding kastade mat runt sig, knappt åt något, höll låda och blev otålig och ville inte sitta still så man knappt fick äta sin egen mat, medan svetten rann… Får hon inte sin vilja igenom eller inte får göra något förbjudet, då blir det vilda protester och skrik… Det är i alla fall en liten tröst att veta att man inte är ensam! En stor kram till dig! 💚

    1. Haha oj det fick mig att tänka på när en gubbe i butiken sa åt en mamma med minibebbo att se nu så fint o tyst hon (Saga) sitter! Tänkt börja skratta men sa istället OJ VET DU ja tror de e första gången hon int skriker av ilska på hela veckan 😂

  4. Usch ja… jag minns så väl hur det var… och jag kände mig som världens sämsta mamma 😦 Och ändå sa en ”butikstant” en gång till mig att hon beundrar mig då jag har så bra tålamod med mina barn…. Det blir lättare sen när Saga är över 10 år ❤ Kram!

Kommentera detta!

