Att ha fyndat

Anttila har ju konkurs-slutförsäljning just nu så när Sambon föreslog att vi skulle åka till Motonet var jag snabb på att föreslå att han skulle släppa av mig vid Anttila istället. Jag hade två saker i sikte – en svartvit burk och en matt Mariskooli.

När jag kom in var det första jag såg att de svartvita burkarna till min stora sorg var slut. Hyllan var helt tom. Det är alltså burkar jag har tittat på varje gång jag har varit dit i flera år redan, och nu var de slut?! Materiell sorg där.

Hittade dock Mariskålen, den sista matta som fanns kvar! Sen gick jag för att kolla på påslakan och täcken o hittade ett täcke till Sagas nästa säng. Och där, stående ensam på en hylla, hade någon lämnat en. Svartvit. Burk. Jag mejade nästan ner en tant i min iver att sätta den i min korg.

Alltså det här inlägget känns så otroligt ytligt men det är evigheter sen jag har köpt nånting hit hem som jag har köpt för att jag vill ha det, istället för alla nödvändigheter. Det har inte funnits pengar till sånt, men idag sket jag i det. MATERIELL GLÄDJE är vad jag känner och ibland behövs också sånt, tycker jag.

Härlig känsla när allting färgmatchar på bordet. Slurp 😀

Kommentera detta!

