Att ha bikini på stranden

Idag när Saga o jag hängde på stranden tillsammans med Linda, Minou och Emma märkte jag plötsligt nånting. Så gott som alla mammor hade kläder på. Såg två förutom oss som hade bikini, medan så gott som alla pappor hade simbyxor och endast det.

Det kändes väldigt sorgligt, för idag var det väldigt varmt, upp till +28 grader i skuggan och jag tänker dra alla de här mammorna över en kam och anta att de inte tyckte att de var tillräckligt strandsnygga för att ha bikini eller simdräkt! Det gör mig ledsen, för när jag är på stranden är de andra mammornas utseende det sista jag funderar på! Jag är själv långt ifrån perfekt utseendemässigt men vet ni vad, det gör inget! På stranden har jag bikini och så är det med den saken. Har någon problem med det så är det inte mitt problem ändå!

Hur tänker du kring bikini eller simdräkt på stranden? Tror du att någon funderar på ditt utseende och bryr du dig i så fall? Varför?

IMG_20140725_160850

 

8 reaktioner på ”Att ha bikini på stranden

  1. Bryr mig inte om ifall de skulle fundera på hur jag ser ut. Den som inte gillar mitt bikiniutseende kan titta åt något annat håll. Och det skulle inte falla mig in att störa mig på att andra har bikini. Men jag har noterat det där samma som du, att andra mammor ibland har varit så mycket påklädda. Undrar när det blev så egentligen? När jag själv var barn och tonåring tycker jag att mammorna var så ogenerade, jag tyckte ibland att mamma och hennes väninnor kunde vara pinsamma då de t.ex. glatt kunde ta av sig tröjan och sola med bh (nå, inte på stranden, kanske, men bland känt folk)… och inte skulle nu mamma ha tvekat när det gällde att ha baddräkt eller bikini, jag minns faktiskt inte om hon hade bikini så ofta, kanske oftare hel baddräkt. Men ändå. Själv har jag inte brytt mig. För varje graviditet har jag fått mera åderbråck på benen. Ett tag, när jag väntade nr 3, antar jag, så tänkte jag att jag måste sluta ha shorts eller kjol för att jag hade så fula ben. Men så ilsknade jag till och tyckte att det skulle väl vara höjden om jag måste svettas i värmen bara för att jag hade fula ben, och visade dem (till andras förfäran, ibland, jo). Lyckligtvis har åderbråcken ljusnat och blivit bättre efter att barnen har fötts, men visst syns det spår än. Det är det väl värt, när jag har fått fyra fina barn ❤

    1. Ja eller hur, minns att mamma också kunde sola i bh! Men nu plötsligt duger inga kroppar som inte ser ut som Victorias secret-kataloger… Så tråkigt! Alla ska väl få vara på stranden som just sig själv! Kram

  2. Underbart! Snubblade in på din blogg för du verkar vara en tjej med vettiga tankar! Finns många fåfänga bloggar om utseende och selfies med plutande munnar…blir så trött! Du en frisk fläkt och jag önskar alla mammor hade mod att bara slappna av och njuta i värmen!

  3. Jag har ett barn som är 1 år. Jag vet att jag har smal/normal kropp, egentlogen inget att skämmas för men ÄNDÅ sku jag välja att ha ett svalt linne och bikiniunderdel på mig. För mog känns det som att folk dömmer mig mera efter jag har fått barn som i stil med ”har on gått ner alla kilon ännu?”. Hemskt att tänka så men jag vet att många tänker så och därför blir jag obekväm.
    tur att ja bor vid stranden och kan sola i lugn och ro dock.

    1. Ja det är ju tyvärr så många som känner så, att andra tittar och funderar. Av nån konstig anledning har jag plötsligt börjat fullständigt sk*ta i det, skönt för mig men vill ju ändå peppa många att våga klä sig i vad de vill. O så skönt att bo vid stranden! Kram

  4. Mera blir jag ledsen över att detta måste tas upp. Allakvinnor har rätt att klä sig som de anser vara passligt. Alla vill inte gå i bikini och det är okej. Alltid ska alla hänga upp sig på kvinnors utseende/klädsel. Låt oss mammor klä oss som vi behagar!

    1. Men det handlar ju om just det, att man ska få klä sig som man vill! Men det är många som känner att de inte FÅR klä sig i bikini för att de inte är stl 36 eller har en platt mage längre. Antog att alla förstod att det inte handlade om just exakt bikini utan om att känna sig tillräckligt fin för att klä sig i vad man vill.

Kommentera detta!

