Att ha ordnat om lite

Denna morgon åkte Sambon och Saga iväg på lite jobbgrejer genast på morgonen, så jag åt frukost ensam, utan nån som ville ha allt jag åt (trots egen smörgås)… Satt i soffan framför Gilmore Girls och åt i lugn o ro. Sen noppade jag ögonbrynen. Lackade naglarna. Testade en ny ansiktsmask i samarbete med Maybeauty, det får ni höra mer om senare. Sminkade mig, i lugn o ro. Drack kaffet varmt. Ni vet, sånt där smått som får mammor att bli som nya människor för en tid igen.

_MG_3445

Igår fick jag en liten inspirationskick när Saga äntligen sov sin tupplur för dagen, två hysteriskt glada och stundvis övertrötta timmar senare än normalt, så jag plockade fram lite nytt till vardagsrumsbordet. Blev riktigt nöjd trots att jag inte hade planerat alls utan bara spontant la ihop lite saker och ljus. Extra skönt att jag hann plocka upp lite i vardagsrummet igår mellan alla måsten, blir så nervös av att ha saker överallt hela tiden.

IMG_4152 IMG_4150

Rosorna jag köpte till vår nya rabatt är verkligen så vackra just nu. Märkte  dock att den tredje rosen som bara hade små knoppar när jag köpte den inte är rosa som jag trodde, utan den är röd… Så nu har vi tre nyanser i en rabatt, hehe.

IMG_4128

Kommentera detta!

