Att ha skrivit en lista

3 saker jag ser fram emot
– Att pynja i trädgården idag
– Vår förlovnings-/sommarfest i augusti
– Min 25-årsdag
_MG_9334
3 saker jag vill
– Vinna på lotto. Så jag slipper min största börda just nu på ett enkelt sätt!
– Resa nånstans med familjen OCH på tumis med Sambon.
– Att Saga sover en halvtimme till så jag hinner dricka kaffet klart ❤
3 saker jag ofta gör
– Klagar. Jag klagar allt för mycket. Skyller på att jag hela tiden oroar mig över pengar, det drar ner humöret. Oroar mig även då jag inte hade behövt göra det, så nu vet ni det.
– Drömmer om att fixa det ena och det andra här hemma och i trädgården.
– Pussar på Saga
3 saker jag gillar
– Långa frukostar utan stress. Det är en tid sen senast hehe…
– Att fota bäääbisar! Är länge sen nu, någon som behöver porträtt?
– Gilmore Girls. Sorry, men jag ligger o glor på det varje kväll nu då det kommit till Netflix så det behövde en egen punkt.
3 saker jag inte gillar
– När folk säger saker som är menade som skämt men som sgs dåligförklarar mig som mamma.
– Alla dessa terrordåd. Jag blir inte rädd för att leva men ibland undrar man nog var världen befinner sig om fem år och om det var ett misstag att skaffa barn i denna värld.
– Att vänta på folk som jag ska träffa. Okej, sen Saga föddes har det lite lugnat ner sig men alltså när folk är 15-30 min sena och inte meddelar nånting alls? Jag börjar alltid oroa mig över att de kört i diket eller nåt.
_MG_6011
3 saker jag borde
– Stänga av H&M och inte beställa ett dynvar därifrån
– Sälja en massa inredning jag inte använder, men det är så svårt! Säljer kläder istället.
– Verkligen sätta mig in i aktier och fonder och investera lite. Är verkligen intresserad av sånt men har jättesvårt att förstå vissa grejer så jag borde ta det piano och läsa på lite mer.
3 saker jag kan
– Baka kakor, skulle vilja baka mindre med socker men då är det alltid typ dadlar och nötter med, hatar dadlar och nötter är Sambon allergisk för så… ja. Nu har jag inte bakat på länge pga det.
– Inreda, tycker jag är riktigt duktig på det! Älskar hur man liksom alltid utvecklas inom det området också.
– Fotografera, dock också ett område man alltid alltid utvecklas inom!
3 saker jag inte kan
– Kan inte ekonomi. Alltså aktier och fonder, ja, det kan jag lära mig. Men då jag tog lån för att köpa bilen fick hon förklara som för ett dagisbarn om räntor o sånt men jag förstod ändå inte. Försöker, vill, men nej. Det går inte in!
– Gå på händer. Kan du?!
– Banta. Alltså det går inte. Jag kan ha sockerfritt, eller äta LCHF, men sekunden då jag börjar försöka B A N T A i form av nån detox, diet eller dylikt så knäpper nåt i huvudet och jag slutar på +5 kg. Bra så, för bantning är inte lösningen ändå haha.
3 saker jag blir lugn av
– Av havet.
– Av musik.
– Av att dansa runt lite med Saga. Till lugn musik då hehe.
stjärnhimlen liten
3 saker jag blir stressad av
– När man ska göra nåt visst, t.ex. kolla Instagram och JUST DÅ fungerar det inte. Då blir jag helt stressad o uppdaterar like crazy tills det gör det, trots att jag vet att inget speciellt har hänt. Gäller också att kolla mina konton eller bloggen eller så.
– När det aldrig är städigt här hemma och det verkligen är bara jag som gör allting utom klipper gräs och skottar snö.
– Då jag ska fota nån större händelse, blir så sjukt nervös i flera månader i förväg! Får alltid bara blockera ut allt för att hålla mig lugn, tills typ veckan före.
3 saker jag gjort i helgen
– Klappat en ko tillsammans med Saga
– Morrat att jag säger upp mig från att vara mamma (En ytterst utdragen nattning med en massa skrik, ni vet)
– Åkt till Ähtäri/Tuuri/Vasa och hem igen.
3 saker jag gjort i veckan
– Grävt upp 1,5 rabatter.
– Varit i Bromarv.
– Druckit allt för mycket kaffe. Vi talar Gilmore Girls-nivå. Non stop.
2 reaktioner på ”Att ha skrivit en lista

Kommentera detta!

