Att ha en helt vanlig måndag

Alltså hur skönt är det att solen visar sig igen? Jag sitter ute och bara njuuuter, vi har hängt utomhus hela förmiddagen, Saga och jag, och nu sover hon tupplur. Helt klart behövde hon en dag med bara rutiner igen, efter att jag låg som för döden förra veckan och vi sen åkte på roadtrip till Ähtäri och Vasa.

Jag har grävt upp en enorm rosenbuske som stått vid vår trappa, och är nu i valet och kvalet mellan ny rabatt och bredare trappa. Jag skulle på egentligen vilja ha en bredare trappa, men tror det just nu skulle se lite konstigt ut eftersom vi har en ramp för barnvagnen vid sidan om verandan. Så kanske jag bara passar på att köpa några vackra rosor när jag far o handlar mat ikväll, så får den bredare trappan vänta nåt år till. En ny trappa behöver vi dock ändå, för den vi nu har har verkligen sett sina bästa dagar – plankorna sviktar och spikarna ploppar upp med jämna mellanrum vilket ju inte är så trevligt med tanke på små tassar som ska gå där.

_MG_3087

Saga har mest bunkrat upp med antioxidanter samt lekt med vattnet i tunnan – den är inte ens halvfull längre men åtminstone har hon vattnat en av mina tomatplantor.

_MG_3098_MG_3191-2

Kommentera detta!

