7 tips på hur du botar bloggtorka

Nu då det är sommar och sol (åtminstone den kommande veckan) så är det många som drabbas av bloggtorka! Därför tänkte jag lista några tips om vad just du kan blogga om i sommar, när du vill uppdatera men inlägget ligger tomt.

hurdubotar.jpg

1. Blogglistor. Klassikern. Tips på bra listor hittar du hos t.ex. Karolina , Carmela och Carro . Eller googla.

2. Tipsa! Finns det nåt café i din hemstad man bara måste besöka? Kanske en läsare är påväg dit i sommar och jublar över att få inspiration! Silje har precis bloggat om ett nytt mysigt café i Ekenäs.

IMG_4524
Foto: siljetherese.com

3. Tipsa om andra bloggar du gillar! Vem vill inte bli omnämnd? Genom att tipsa ger du också dig själv en puff, för den du tipsar om skriver säkert gärna om dig i retur. Jag tycker att bloggvärlden behöver lite mera pepp och kärlek nu så det här blir ditt nästa inlägg, visst? Snabbtips : Denna blogg .

4. Berätta om dig själv! 10 punkter ingen visste om dig. 5 saker du är livrädd för. 7 godissmaker du älskar/hatar. Listan kan göras lång! Gör ett helt inlägg om det. Personligen tröttnar jag aldrig på såna inlägg. Ida har skrivit en lista om sig själv.

5. Throwback Thursday. Visa bilder från Greklandsresan du gjorde 20 (10? 15?) år sen, när du hade håret i tofsar och Spice Girls var hela din värld. Vem älskar inte smålustiga foton från när modet var totalt annorlunda och stilen inte riktigt hade fastnat än? Behöver ju inte vara på en torsdag, men varför inte göra det till en återkommande grej en gång i veckan eller månaden?

 
Här var jag typ ett år.

6. Skapa ett collage med dina favoritbilder från Pinterest. Där finns ju verkligen nånting för alla, varför inte skriva om dina topp 10 matbilder eller inspirationsbilder.

7.Skriv ett inlägg med svar på en eller flera kommentarer. Vem gillar inte att känna att den verkligen fick ett personligt svar på sin kommentar?

Hoppas ni kan använda nån av idéerna! Jag kommer personligen att beta av dem sakta men säkert under sommaren så ni får hålla utkik!

Puss o kram

 

 

7 reaktioner på ”7 tips på hur du botar bloggtorka

  1. Tror bestämt att vi råkade vara på samma båt när vi åkte till Sverige på väg till Öland! Tyckte jag kände igen dig när vi möttes men blev så paff (hade ju inte alls tänkt att vi skulle kunna vara på samma båt) plus att jag är för blyg av mig för att gå fram och hälsa på någon så där bara… 😁 Nu är vi på väg hem och jag passade på att kolla lite bloggar efter en vecka utan tillgång till internet… 😃

      1. Jo, borde ha gjort det, men blev så paff så jag kom mig inte för, och fegheten slog till, hehe! Håller hur som helst med om att solnedgången var fin, stod ute på däck en stund för mig själv när min man nattade lillfröken – kände mig lite smått malplacerad tillsammans med en massa nykära par som stod och kramades, haha! 😅

Kommentera detta!

