Att känna att man lever

Ni vet manflu? Jag tror jag fick en släng av det denna vecka. Igår på eftermiddagen steg febern och huvudvärken ökade i styrka mer och mer medan nacken stelnade. På kvällen hade jag så ont att jag ringde till akuten för att höra vad jag borde göra, men de kunde inte säga så mycket eftersom jag kunde böja på nacken vilket uteslöt hjärnhinneinflammation. Ja, jag hade så ont att jag på fullt allvar tänkte att jag hade hjärnhinneinflammation. Kul kväll med andra ord.

Nå, efter en kväll och natt med hög feber så släppte febern äntligen medan jag halvsov på soffan sextiden i morse. Den känslan, alltså. Det kändes som om livet började om. Jag låter säkert ganska dramatisk nu men kan inte ens beskriva hur dåligt jag mådde under det senaste dygnet.

Idag var det läkarbesök på agendan men inget var fel. Ja, svullna lymfkörtlar och röd hals. Ingen annan orsak hittades till febern och värken. Har inte haft fästingar heller. Och nu  stiger febern igen… Underbara liv. 

Tack och förlåt för detta gnällinlägg.

Kommentera detta!

