Att ha fått influensa (?)

Alltså hjälp, jag har så ont överallt. Kollade redan på nätet om det finns några läkartider (nepp, som vanligt) eftersom jag verkligen var helt utslagen igår då Sambon kom hem. Saga o jag låg på sängen och jag hade gett telefonen med Mumin på åt henne för att slippa göra nånting alls och för att hon skulle hållas i sängen. Tvingade sen i mig lite soppa och värkmedicin och sov som en sten i 1,5 timme. Sambon måste fa på jobb så nattningen blev åt mig. Men kan ni tänka er, Saga satt tyst i famnen medan vi läste godnattsaga, o sen steg hon upp och sträckte armarna mot sängen. Bäddade in henne o hon somnade genast. Hela nattningen tog ca 3 minuter. Har aldrig hänt mig förr.

O så trodde jag på kvällen att det bara var en 24h grej, för då mådde jag bättre. Men nej. Vaknade till samma kroppvärk och sjuka hals igen. Huden bränner när man rör den. Pulsen dundrar i öronen då halsen är så svullen. Och inga läkartider förstås.

Jag veeeet att såna här inlägg är såå tråkiga, men det här var liksom maximalt dålig tid att bli så här sjuk och ha så här ont. Sambon måste jobba sent idag igen. Som ungefär alla andra dagar hela sommaren. Till helgen hade vi tänkt fa till Ähtäris djurpark. Hela hjälpköket är ett enda berg av tvätt. Och här sitter jag i soffan o har så ont att jag vill gråta.

Synd om mig idag. När får mamma sjukledigt då?!

 

7 reaktioner på ”Att ha fått influensa (?)

  1. Krya på dej! Det är jobbigt att vara hemma med sjuka barn men det är nog värre att själv vara sjuk och måsta sköta barnen samtidigt 😕

  2. Uff 😐 Bäst är att vila (om du har chansen- barnvakt). Och att dricka mycket o äta c- vitamin. Drick varm rom med myky honung och citron. Så länge man klarar sig utan antibiotika desto bättre, man förstör bara sitt immunförsvar.

    1. Jag är inte särskilt positivt inställd till medicin alls så är egentligen glad att inga läkartider fanns… Burana drog ner febern som jag visst ändå hade så mår betydligt bättre nu, tack o lov! Ska höra mef barnvakt, fast det jobbiga är ju att jag måste föra henne dit i så fall 🙈

      1. Det låter som jag ☺ ja huj, är man sjuk så e d nog jobbigt att redan komma upp ur sängen 😐 men tänk att d e värt d o att du sen får sova 🙂 Krya på dig!

  3. Jaaa, var e mammas sjukledighet!? Hade själv 38-graders feber en dag i mars och var hemma med 3-åringen och 11-månaders lillebror. Tror hårt på att svettas och lida bort både feber och förkylning men fick inse att det inte fungerar då man e ensam hemma med barnen så jag tog en ibumax, sov en 10-timmars natt och blev frisk. Hoppas det lättar för dig!

    1. Jag tog Burana vilket hjälpte mycket, hade tydligen ändå feber för en timme senare då värken började lätta visade mätaren 37.5… Usch usch, jag hoppas det går fort om. Halsen är sååå sjuk!

Kommentera detta!

