Om att ta en liten titt på stugan

_MG_2716

Hej, välkommen till den lilla färjan som åker till min sommarstuga. Här slappnar kroppen av så fort luckan slår igen och vi åker iväg. Här kan man andas in havsdoften och höra skrattmåsarna skrika, här mår man bra.

_MG_2604 _MG_2605

Nu har jag inte några desto mer invecklade bilder än dessa, den ena från ett hörn av vardagsrummet, den andra från köket. I vardagsrummet och tamburen är det vackra stockväggar som gäller, men nån gång när vi har tid är det tänkt att de ska tas fram också i köket igen. Innerdörrarna är såna där underbara äldre modeller också. I denna stuga passar inte det moderna.

_MG_2655

En glad unge. Det var Pride-vecka så hon fick ha sin tskjorta med en regnbåge på, så klart.

_MG_2700 _MG_2621

Ett annat hörn av köket. Vi hade gäster senast vi var på stugan, och jag bjöd på små pavlova-bakelser. Så. Gott. Dessutom så roligt att bjuda gäster dit, nu då jag kämpat i t r e somrar med att få ens nedre våningen att se beboelig och välkomnande ut. På midsommar när det var +28 så fick jag ett ryck och bar upp 30 Lundia-hyllor till andra våningen, två och två – svetten rann efteråt men åtminstone fick jag lite träning och blev av med hyllorna i vardagsrummet. Det senaste projektet är att måla köksdörrarna och lägga nya knoppar, samt måla köksbordet vitt. Tyvärr måste Sambon göra båda, trots att jag så gärna vill, för jag hann bara slipa två dörrar tills axeln sa stopp. Det räcker tydligen med att bära en 10 kilos flicka dagarna i ända. Men det positiva är ju att Sambon mår bäst när han har nåt att göra, stort eller litet.

Nästa gång vi far till stugan blir om ett par veckor, och jag saknar den redan! Men imorgon bär det av på kryssning med mina besties, har längtat såå och behöver den egentiden mer än nånsin – är så trött i kropp och själ att jag kan börja spontangråta haha. Så går det när man lägger klockan o ringa tidigt, tidigt varje morgon för att hinna dricka kaffet varmt. Hade faktiskt inte ens tänkt på att göra så förrän jag såg ett avsnitt av The Kardashians där Kim klagade på att hon måste vakna så tidigt för att hinna sminka sig. Så olika det kan vara. Här dricks en liter kaffe, där sminkas ett kilo smink…

Vad har ni för härliga helgplaner? Verkar hända massor detta veckoslut tycker jag!

En reaktion på ”Om att ta en liten titt på stugan

  1. Jätteroligt att se lite bilder från stugan, ser supermysigt ut! Stockväggarna är jättefina, bidrar verkligen till charmen. Vad härligt att ha en alldeles egen stuga att fixa och inreda, önskar vi hade det också – min stora dröm sen många, många år tillbaka…
    På tal om att göra så stugan ska se beboelig och välkomnande ut… När man kollar bostadsannonser är det otaliga stugor som ser allt annat än beboeliga ut, de kan se riktigt anskrämliga ut med världens konstigaste lösningar, sunkiga 70-talsmöbler och fula färger – och ändå är priset svindlande högt. Man förstår inte hur någon har velat vara där, och hur de täcks sätta ut stugorna till försäljning i det skicket… Där gäller det verkligen för köparen att kunna se potentialen bakom den förskräckliga ytan! 😅
    Imorgon åker vi till Öland en vecka, jippiii! Ska bli så roligt – bara man hinner med alla tusen saker som borde bli gjorda och packat klart först… 😥😰

Kommentera detta!

