Om att önska inlägg

Inatt vaknade jag av att tavlorna ovanför mig skakade på sin hylla. Ett oväntat åskväder! Vem kan sova då? Jag, tydligen, för fem minuter senare slutade bullret och blixtarna och jag somnade om.

Morgonens plus kommer här:

  • Saga vaknade inte trots att hon grät en stund o katten började vråla så fort hon tystnade, stort plus för hon är på så dåligt humör när hon vaknar för tidigt!
  • Det strulade med Viaplay, som tog betalt trots att inget paket fanns, efter att jag testat det gratis i några månader och inte ville fortsätta, men idag har jag fått pengarna tillbaka.
  • Den sista i månaden betyder vårdbidrag på kontot! Vad ska jag göra med denna enorma summa, funderar ni nu. Ska jag flyga till Filippinerna och tillbaka med ett privatjet? Nej! Ska jag hyra ett kryssningsfartyg och åka till Karibien? Nej! Ska jag… fa till Sale o handla wc-papper och mjölk? Ja…
  • Det är redan torsdag, vilket betyder att jag snart får se Sambon i längre snuttar än ”jag-måste-fa-iväg-igen-när-Saga-somnat” blandat med en timmes soffhäng i varsin ända när vi kollar OITNB. Jag hade säkert sett säsong tre sju gånger ren om det inte vore för att han också vill se.
  • Imorgon eller ikväll åker Saga o jag till stugan. På lördag får vi gäster, ska bli så kul!

Förresten, är det nåt speciellt ni vill att jag ska skriva om? Snälla Lilith ber mig ofta blogga om vissa saker o jag tänker alltid att jag ska, men så glömmer jag. Tänker att om ni skriver det här nedan så minns jag det kanske bättre! Så kör!

 

önske.jpg

 

2 reaktioner på ”Om att önska inlägg

  1. 😊 Tack för omnämnandet! 😊 Saker jag gärna vill läsa om/se bilder på är mer om din stuga (men ingen stress! 😀), ert hus utifrån + trädgården, om du köpte något nytt spjälskydd till Sagas säng, gärna tips på vad du lagar för mat till Saga (nya recept och maträtter att testa är alltid välkommet, blir ofta att man fastnar i samma recept som man lagar om och om…), kanske mer bilder på tex kök och badrum (vet inte om du visat det redan tidigare, har i så fall missat det)… 😁

Kommentera detta!

