Om att vara halvvägs i veckan

Onsdag redan! Jag funderar på att åka iväg till stugan redan imorgon tillsammans med Saga, men får se hur vi gör. Det är utlovat mulet vilket ju känns lite tråkigt, så kanske vi väntar till fredagen istället. Ifall nån vill komma hit på kaffe idag eller imorgon är det bara att höra av sig! Vi har inga planer alls.

Det känns väldigt svårt att inte skriva nånting negativt, har jag märkt. Klaga lite på vädret, utseendet eller till och med kaffet kan man liksom alltid. Nåt sånt.

Därför tänker jag nu lista fem bra saker med denna morgon istället.

  • Jag har hunnit dricka kaffet varmt
  • Saga vaknade till men somnade om ännu en stund
  • Min pannlugg blev bättre då jag klippte lite i den igår
  • Jag har äntligen beställt ny mat åt Ines, så nu slipper hon äta babykattmat
  • Jag har hunnit gå igenom och radera en massa onödiga bilder på datorn

Så! Det var inte så svårt. O klockan är bara 08.40. Vilka positiva saker har du upplevt hittills idag?

_MG_1946

Den här tjejen lärde sig säga TAVLA igår.

En reaktion på ”Om att vara halvvägs i veckan

  1. – Lillebror vaknade första gången 6:13, halleluja för 6,5h sömn i sträck för denna mamma ^_^
    – Mulet väder idag, äntligen kan man hållas inne o städa med gott samvete 😉

Kommentera detta!

