Om att känna världen förändras

Jag lyssnade, och världen förändrades.

Så tänkte jag när Malenamis sommarprat tog slut. Det känns som om jag tillräckligt länge nu har suttit fast i ett lätt mörker som aldrig riktigt släpper taget. Jag skulle inte kalla mig deprimerad, det skulle jag inte, men jag skulle inte heller kalla mig fullständigt lycklig. Det måste jag få en förändring på. Jag är trött på att gå där mitt emellan. Jag måste kunna släppa sakerna som bekymrar varje dag, och istället fokusera på livet och det fina som är. Alla dessa saker som har gjort att jag tänkt ”Fan, jag har all rätt att vara deppig, så mycket skit som jag har gått igenom”. Varför tänker jag ens så? Varför skulle man vilja ha rätten att deppa? Klart jag har rätt till det, men varför tänker jag ens så?

Istället vill jag kunna fokusera på det goda.

Min fina familj. Att Sambon o jag ska gifta oss. Att vi ska ha fest om 1,5 månad. Att jag fyller 25 i år och har många fina, nära, vänner att fira med. Vårt hus med sin stora gård.

_MG_2178

Det fanns en tid i mitt liv, faktiskt inte så många år sen, då jag alltid verkligen fokuserade på det negativa, tänker jag tillbaka nu hade jag kallat mig deprimerad och det ordentligt, fast jag inte nödvändigtvis visade allting utåt. Allting kändes mörkt och ruttet, tills jag en dag bestämde mig för att börja le åt saker, fast jag inte hade någon lust. Vet ni vad? Det gjorde susen. Jag blev sakta men säkert gladare och nöjdare med livet. Nu är jag ju inte i samma situation idag, inte alls, men det är aldrig fel att le trots att man egentligen inte har något att le åt för stunden. Livet är ju så fint. Det finns så många guldkanter att ta vara på. Tack Malena för att du påminde mig om det!

 

3 reaktioner på ”Om att känna världen förändras

  1. Missade programmet med Malena för svärmor kom hit just då och det var full rulle, men ska ta och lyssna bara jag får en stund över. Tror vi alla kan behöva påminnas om att fokusera på det goda och positiva ibland! Har också varit fast i mörkret en gång i tiden och det som då räddade mig ledde till att jag är där jag är idag. 😊

Kommentera detta!

