Om att ha en sommarstuga

Inlägget innehåller affiliate-länkar.

Som den hängivna bloggläsaren kanske vet så har min bror o jag en sommarstuga i Åbo skärgård. Den är för tillfället full med en massa saker som man inte riktigt kan sälja men inte riktigt vill hålla heller, så jag söker inspiration till vad man kan göra med allt, samt inspiration till att lite piffa upp där. Stugan är en gammal röd stuga med vita knutar, klassikern ni vet. I ett av rummen finns fortfarande ljuvliga gamla stockväggar, och alla dörrarna är gamla och fina.

Det är så synd att stugan ligger nästan tre timmar bort, för jag har så mycket jag vill göra där men inte riktigt tiden. Men nu hoppas jag att det blir varmt och att min mamma vill komma med dit som barnvakt så kanske jag kan få nånting gjort i år i alla fall. Är man bara ett veckoslut nu som då hinner man inte med så mycket.

Senast vi var där städade jag upp så gott som från golv till tak. Nästa gång blir till midsommaren och då funderar jag på att piffa upp kökets skåpdörrar med lite spackel, målfärg och nya handtag, då de i dagens läge är lite halvfärdiga och halvfula. Det behövs inte mycket mer än tid egentligen.

Nu har ju Ellos rea börjat och jag hittade en massa fint som jag gärna skulle köpa till stugan.

Gripsholm Olov-pussilakanasetti Gripsholm William-pussilakanasetti

// 1. Här // 2. Här //

Gripsholm Josephine-pussilakanasettiGripsholm Henri Satin -pussilakanasetti

// 3. Här // 4. Här //

Odd Molly Home Everyday-pussilakana puuvillasatiiniaOdd Molly Home Everyday-pussilakana puuvillasatiinia

// 5. Här // 6. Här //

 

Odd Molly Home You Rock -riippumatto Odd Molly Home Cozy-torkkupeitto puuvillaa

// 7. Här // 8. Här //

Himla Maya-pöytäliina, 145x250 cmHimla Maya-tyyny, 50x50 cm

// 9. Här // 10. Här //

Himla Vilja-kaitaliina 50x145 cm, HIMLA by Sköna hemHimla Sunnan-verho 145x290 cm

// 11. Här // 12. Här //

Himla Thalia-torkkupeitto 130x170 cmHimla Sunnan-verho 145x290 cm

// 13. Här // 14. Här //

3 reaktioner på ”Om att ha en sommarstuga

  1. Åh så härligt att ni har en alldeles egen stuga, och den låter ju helt ljuvlig! Precis sim sommarstugan jag drömmer om… 💖 Du bara måste visa bilder på stugan, Sandra, blir så nyfiken på hur där ser ut! 😄 Drömmer som sagt om just precis en gammal röd stuga med vita knutar… Och just en sådan brukar vi vara i på somrarna, men det är bara det att den inte är vår egen utan min mammas släkts stuga. Så man kan inte riktigt göra som man vill eller göra några större förändringar. Inte känna att det här är VÅRT. Dessutom är stugan pytteliten så nu när vi är en mer blir det minst sagt både trångt och opraktiskt… Drömmer om en alldeles egen stuga där på samma ställe ( mina föräldrar skulle ha byggt där när jag var liten men fick inte bygglov pga den tidens strandskydd), men har man en morbror som motsätter sig allt vad förändring heter så är det näst intill omöjligt att förverkliga det jag drömt om så länge jag kan minnas…

Kommentera detta!

