Om att ha klippt håret

Godmorgon onsdag! För visst är det väl onsdag? Det är inte klokt hur bortkollrad jag är hela tiden. En har väl annat att tänka på…

Idag väcktes jag av åskan som mullrade rakt ovanför vårt hus, så högt att tavlorna på väggen skakade. Men vad gör det, jag fick en naturlig väckarklocka, älskar ju åska! och både Sambo och dotter snarkade vidare. Steg upp, kokade kaffe, fixade håret och sminkade mig.

Igår klippte jag nämligen pannlugg, och det märks att luggen är min naturliga frisyr för det tog några ynka timmar så var den som alltid förr, efter att ha varit borta i lite på ett år. Det kändes alltid som om håret liksom ville vara pannlugg för det hölls aldrig borta från ansiktet när jag hade utan. SÅ irriterande. Så jag gick in till Chic med Saga härjande i vagnen, frågade om de hann klippa och fem minuter senare ute igen.

Jag har också börjat sminka mig igen, helt enkelt av den anledningen att jag känner mig så trött annars. Ser piggare ut, känner mig piggare. Låter lustigt men så sant. Känner nån igen sig?

 

Hello world, this is me, som tunnaren var i nån tv-serie när jag var barn. Nåt med hästar om jag minns rätt? 

Nu blir det här VardagsBlogg Deluxe men vi ska till Salo idag, ska returnera lite smycken jag köpte inför ett bröllop vi ska på, tyvärr passade de inte. Fast istället hittade jag ett här hemma som passar, så bara bra egentligen, och så får vi program för dagen.

 

 

6 reaktioner på ”Om att ha klippt håret

Kommentera detta!

