Om att ha testat en ansiktsmask

*I samarbete med Maybeauty*

Efter graviditeten och alla hormonstormar så har jag haft mycket mer finnar än nånsin förr, så när jag fick chansen att testa Maybeautys The Incredible Face Mask blev jag väldigt glad. Det är en svart lermask som penslas på ansiktet och som ska förebygga akne, ta bort onödigt fett samt minska på porerna redan efter första användning. Dessutom ger den huden lyster.

_MG_1029

_MG_1068

Här får ni en vacker ny-rengjord före-bild på mig. Eftersom jag ville vänta tills Saga sov med att ha mitt lilla mini-spa så fick jag snällt gå ut och fota då det ren var ganska mörkt.

_MG_1409

Före masken penslas på ska ansiktet rengöras, jag duschade också före så porerna öppnades! Sen är det bara att pensla. Ett hett tips från mig när ni lägger på masken, den drar inte bara med sig orenheter utan också en massa småsmå fjun, så det kan vara en bra idé att låta bli att lägga den på ögonbrynen och överläppen.

_MG_1105-2 _MG_1109

Så här snygg blev jag med masken på! Den ska torka i 30-60 minuter så man hinner t.ex. tända ett par doftljus och lägga sig i soffan för att se på tv en stund. Det gjorde åtminstone jag! Mycket skönt, kan jag berätta.

_MG_1436

Medan masken torkar stelnar den till en nästan gummiaktig mask, och man märker när den är klar, för då kan man inte röra på ansiktet så mycket längre. Så river man av masken försiktigt och den drar med sig en massa orenheter och små fjun. Ser ni på bilden ovan? Så mycket äckligt, haha. Men så skönt att bli av med det!

IMG_3989

Efteråt är ansiktet mjukt och lent som en babyrumpa. Jag överdriver inte. SÅ mjukt. Jag har testat masken två gånger nu och den första gången kändes det som om den mest fick begynnande finnar att komma fram fortare, vilket jag också förväntade mig. Som sagt, hormonstormar… Dessutom är det här ju väldigt effektiv rengöring eftersom ansiktsmasken djuprengör porerna och tar bort smuts på huden.

Nu efter andra gången är jag riktigt förväntansfull på hur den påverkar hyn. Veckan emellan så kändes ansiktet mer fräscht, samt att jag snabbt fick en vacker hudton i solen. Sånt här är verkligen superbra att göra inför sommaren, hyn blir fortare vackert brun och färgen hålls längre också då huden är återfuktad och i bra skick.

 

IMG_4000 IMG_3985

Nu har jag möjlighet att för en begränsad tid ge er 30% rabatt på ett köp hos Maybeauty med koden sandravaihelamask. Genom att klicka på länken nedan så aktiveras koden automatiskt. Här kommer ni till Maybeautys hemsida.

 

 

8 reaktioner på ”Om att ha testat en ansiktsmask

Kommentera detta!

