Om att ha fått ett indiantält

* I samarbete med Jollyroom *

Saga och jag har den senaste veckan haft några riktiga myskvällar här hemma. Orsaken till det är främst att hon fått hem ett tipi-tält från Jollyroom som vi lägger oss o läser i. Då har hon ro att ligga stilla en stund! Idag tog vi dessutom ut tipin, som är av märket Alice & Fox, och så hade vi picknick i det, i skydd från solens hetta. Vilken värme vi hade idag! Mätaren visade som bäst på +29.5 i skuggan, en timme efter det brakade åskvädret löst och vi fick äntligen lite regn.

Tipin är riktigt stor, så man ryms bra in och sitta även som vuxen, vilket jag tycker är väldigt trevligt! Det var just ett sånt här jag ville ha åt Saga och mig att läsa böcker tillsammans i. För min lilla tjej, vet ni, hon är redan nu en riktig bokmal. Stup i kvarten hämtar hon en bok åt mig och så ska vi läsa. Mammas flicka minsann! När hon blir äldre kan hon ha ”kaffebjudningar” åt sina vänner där också, tänker jag.

_MG_1318 _MG_1305

Hon satt vid öppningen och läste för sig själv, där fläktade det riktigt skönt då också fönstret var öppet (det är en liten tyglucka som man kan ha stängd eller öppen), annars var det ganska varmt inne i tältet. Men som sagt, det var ju exceptionellt varmt annars också idag. Tänk, det är ju bara andra juni!

_MG_1297 _MG_1356

Lilla livsnjutaren! Tipin är förresten på erbjudande nu, då Jollyroom har rea på uteleksaker och -produkter, ni hittar den i fyra olika färger här. Passa på! 

Kommentera detta!

