Om att ha varit i Fiskars

Idag har Saga o jag som sagt varit till Fiskars tillsammans med Linda och Molly. Mätaren visade +26 grader så det var en lite varmare dag, men som tur var det svalt och skönt i skuggan! Har hela dagen väntat på åska men icke.

Vi åt en smarrig laxsmörgås på ett icke-barnvänligt café, promenerade omkring i lugn och ro och pratade en hel del om allt mellan himmel och jord, som vanligt. I Fiskars lekpark blev Saga överlycklig av alla barnen som sprang omkring o härjade, och så fanns där ju en stor sandlåda full med leksaker! Jag blev också lycklig för tack vare det hann jag äta årets första glass! Mums! Jag som inte skulle äta sånt……. inte för att jag ångrar glassen hehe!

IMG_3942 IMG_3945

Träden stod i full blom, doften alltså! ❤

På hemvägen somnade Saga äntligen och fortsatte sova i vagnen när vi kom hem. Efter det har hon mest kört omkring på sin Mini Speeders som hon fick till födelsedagen av Jollyroom samt sett på Mumin.

Sagabilen _MG_9627

Bumbumbumbum! säger bilen.

Ja och så blev det bad, för vissa var fulla med sand. Här har vi en sällsynt bild där både mor och dotter ler.

4 reaktioner på ”Om att ha varit i Fiskars

  1. Ni var sommarklädda och njöt i solen medan vi hade +9,5 grader och regn och fick pälsa på oss till tänderna… 😮 Och i natt hade i ett rejält åskväder trots att det var bara +8. Sov dåligt pga det alla tre, typiskt just när det var en dag då jag och lilla fröken också skulle upp tidigt och iväg.. 😕 Saknar verkligen värmen och solen, det kyliga och regniga vädret fortsätter här tyvärr. 😞

  2. Finns det något barnvänligt i Fiskars förutom parken? Jag har aldrig ens hittat ett skötrum där :/

    Jättefina bilder, det var nog en så skön dag igår 🙂

  3. Glömde annars fråga när jag såg bilden på Sagas säng, köpte du något nytt spjälskydd och varifrån i så fall? Skulle gärna själv byta ut Ikeas sladdriga variant…

Kommentera detta!

