Om att bada utomhus första gången

_MG_0811

Idag köpte jag en babypool åt Saga – hittade en i vår lilla Sale här i byn. Ibland blir man verkligen positivt överraskad! Så när vi kom hem fick hon vara lite nakupelle, då den starkaste solen hade gett vika. Helt otrolig värme idag, ännu kl 20 var det +22 grader ute i skuggan.

Imorgon lovas det +26 och Saga och jag ska till Fiskars med Linda och Molly. Det ska bli riktigt roligt! På eftermiddagen kommer vi nog mest att hänga hemma i skuggan tror jag. Kanske baka en rabarberpaj eller koka saft? Jag försöker att dra ner på socker och kolhydrater eftersom jag på sistone verkligen har märkt att jag verkligen inte mår bra av det men det känns så synd att låta fin rabarber bli oanvänd. Har ni andra rabarbertips?
_MG_0611

 

 

3 reaktioner på ”Om att bada utomhus första gången

  1. Vad härligt, vädret var verkligen perfekt! Men här vände det igår blev regn och +12 grader, och nu är det också mulet och kallt, knappt +9! 😕 Vill ha tillbaka värmen och solen tack!
    Måste skaffa en babypool åt Felicia också, hon älskar att bada så hon kommer säkert att tycka om att plaska på utomhus, för att inte tala om på stranden sen! 😀
    Jag brukar laga sylt med jordgubbar och rabarber ihop, jättegott! Och rabarbersaft. Och marmelad med rabarber och vanilj. Borde tömma frysen på fjolårets rabarber och jordgubbar och koka sylt innan det blir dags för årets skörd…

Kommentera detta!

