Om en dag i Dalsbruk

_MG_9861

Idag åkte Saga och jag till Dalsbruk för att hälsa på Linda och Molly. Vi hängde där så gott som hela dagen då Sambon ändå hade jobb sent, mycket trevlig sysselsättning för en vanlig torsdag! Det skiljer tre månader på Saga och Molly men det gjorde dem inte särskilt mycket, de lekte snällt brevid varandra och bytte tuttar (nappar) lite nu som då när det passade dem. Sov gjorde naturligtvis ingendera när vi hade önskat det,men vad gör väl det när de kunde underhålla varandra. Vi fick dricka kaffet någorlunda varmt i alla fall! Linda hade dessutom bakat en mumsig rabarberpaj, såå god!

_MG_9856 _MG_9885

I Mollys rum fanns ett tipitält som Saga var lite rädd för. På bilden till vänster plockade hon hastigt ut Nalle därifrån, senare då jag la mig där inne och försökte locka till mig henne så började hon gråta. Inte lätt att ha en mamma som leker indian!

I Sagas utveckling händer mycket just nu, tycker jag. Nedan har jag listat några punkter som hon gör.

  • Hon har börjat sjunga. L J U V L IG T !
  • Hon har nya dansmoves! Steppar som en liten pingvin (i filmen Happy Feet) och svänger armarna omkring sig. Hon älskar att dansa och sitter ofta i bilstolen och skakar på huvud och ben i takt med musiken.
  • Hon har F E M T O N tänder och fler kommer med racerfart, verkar det som.
  • Hon säger ”kom koooooooom” när man ropar på katten Milla.
  • Hon vet att lammet säger Bä! och kossan säger Mu. Hunden säger hö hö enligt henne.
  • Hon är mycket gladare och nöjdare sen hon fyllde ett år samt började gå ordentligt.
  • Hon har en extremt mammig period på g, så ska bli skönt för både henne och mig att vara hos mommo en natt lördag-söndag. Går jag in i hennes rum under nattning eller på natten blir hon hysterisk på en sekund.
  • Hon kan springa och sparka boll.
  • O så en ledsam punkt, hon har fått sitt första blödande sår! Kippade omkull från knäsittande och slog munnen. Först såg jag bara ett pikulitet rött streck och undrade vad hon skrek så mycket för, tills hela munnen plötsligt var fylld av blod så det bara rann om det. Ursäkta beskrivningen om ni är känsliga… Fy! Då hade hon slagit läppen mot en tand så det blev ett sår på insidan, usch usch min stackars flicka. Som tur slutade det ganska snart och fläskläpp hade hon bara den dagen. Minns inte ens om det var på tisdag eller onsdag det hände men i alla fall. Tog värre på mamma kan jag säga…

 

2 reaktioner på ”Om en dag i Dalsbruk

  1. Fina bilder! ☺
    Visa gärna vad ni har för bilstol och berätta vad ni tycker om den! Vi ska börja skaffa bilstol nu när som helst och står lite i valet och kvalet vilken vi ska välja. Så alla tips emottages tacksamt! 😊

Kommentera detta!

