Om att planera en trädgård

Godmorgon tisdag! 

Igår var en sån där underbar dag då en var på språng hela tiden utan att det var stressigt, så öppnade knappt datorn eller nånting annat heller. Så gott som hela dagen tillbringade vi i Ekenäs, först hos Sagas fammo, sen hos Sagas gamelmommo, sen på träff med Linda och Minou. En riktigt härlig dag med andra ord med mycket socialt liv!

Idag kommer kanske Linda o Minou hit på lite kakrester, då jag var dum och tinade upp en bit. Eller dum och dum, är ju så klart kul med sällskap men jag hoppas solen kommer fram för annars måste jag nog städa så att de ens ryms in genom dörren. Bokstavligen, Saga plockar nämligen fram mina skor och lämnar dem mitt i ingången hela tiden.

Jag har börjat planera vår trädgård, så misstänker att det kommer att komma en hel del trädgårdsrelaterade inlägg i framtiden. Om jag hinner blogga, det vill säga. Kanske jag är ute och fixar istället! Har ni några ypperliga trädgårdstips som ni bara måste dela med er av så får ni jättegärna skriva en kommentar! Blir det många tips så samlar jag ihop dem till ett inlägg!

Bilderna och källorna hittar ni på min Pinterest.

savvy southern style:

pergola; oh and add these sides to it!:

¿Quieres un rincón bonito, coqueto y con estilo? súmate al PALET DIY! (via Bloglovin.com ): ¿Quieres un rincón bonito, coqueto y con estilo? súmate al PALET DIY! (via Bloglovin.com ):

Wine barrel and container gardening...':

This garden design is stunning and simple. The gorgeous green seating area, the beautiful stone section and the perfectly laid out path - we love it!:

2 reaktioner på ”Om att planera en trädgård

  1. trädgårdstips tas emot här också 🙂 ett tips som jag har är små rabatter, de är enklare att rensa. Och undvik alla marktäckare som sprider sej som ogräs!

Kommentera detta!

