Om att picknicka i solen

Godkväll bloggen. Vilken dag! En väldigt intensiv dag. Saga är otroligt mammig just nu, hon har ju så gott som alltid varit det men nu har det nått nya höjder. Lägg till att ungefär alla hennes tänder är på kommande (fick det till 15 stycken framme nu, från att ha varit 8 ett par veckor sen), samt att hon börjat få sin första lilla trotsålder, så har ni vår vardag. Utomhus går det bra. Inomhus… tja. Inte lika bra. Så det har varit många känslor på ytan, om man säger så.

Vi har hunnit promenera en hel del idag, samt picknicka med Tjejligan, tvätta tre satser tvätt, städat köket ordentligt och packat väskor. När jag säger vi menar jag jag. Hade en lite dålig kväll för var så extremt slut, just på grund av att lillis är så konstant ledsen och arg på allt inomhus, men som tur kändes det snart bättre igen när jag läste gonattsaga åt henne o hon tryckte sig mot mig. Det krävs så lite för att göra livet som mamma fantastiskt igen.

_MG_9307
Världens vackraste flicka till höger 

4 reaktioner på ”Om att picknicka i solen

  1. Alltså det där är så sant. Allt kan gå åt helvete hela dagen, men så får man en kram eller en puss, och allt är glömt! ❤️
    Minou har suttit i famnen helt blick stilla och bara vilat/kramats med mig säkert halva dagen idag (hon är sjuk) och det är ju vara så mysigt. Att en mini-människa kan ge en så mycket glädje alltså.

  2. Wow, 15 tänder! Anni har 6 st och jag ser nu att den sjunde är påväg, så olika det kan vara 🙂 och jag känner igen det där med mammigheten och trotsen, Anni har börjat bita på saker och kasta sig ner på golvet i frustration när hon inte får som hon vill…

    1. Alltså det kan nog vara att det kastar med nån tand men MÅNGA. Plötsligt ploppade fyra nya tänder fram uppe, så det var åtta uppe o nu ser jag ännu fler. Nere finns det många men är svårare att ”räkna” 😀

Kommentera detta!

