Om att ha egentid och morsdag

Igår hade jag ett fotojobb, nämligen dop! Sambon passade på att ta Saga med sig till hennes fafa, så jag fick några timmar egentid före också. Saker man inte uppskattade tillräckligt förr : Att duscha i fred och att få fundera ut vad man ska klä på sig ifred.

Efter dopet råkade jag köra förbi några körsbärsträd som jag alltid glömmer bort att finns, så dem måste jag naturligtvis fota lite. Iddes inte ta så många bilder eftersom jag bara stannade mitt på en gata, la på blinken o hoppade ut ur bilen. Aningen folktomt i stan på lördag eftermiddagar, förstår ni. Annars hade jag nog parkerat ordentligt…
_MG_9541_MG_9535

När jag kom hem fick jag hastigt packa bilen full medan Sambon underhöll Saga, o så åkte vi ner till sommarstugan hela familjen. Där firades också min andra morsdag, i ganska lugna tecken för min del eftersom jag lyckades vrida foten ganska illa då en stol gick sönder. Bröt foten för x antal år sen och efter det har den alltid varit lite känsligare, så jag la på ett stöd och tillbringade största delen av dagen i en solstol med min bok. Tänk att det ska behöva göra ont före man kan låta sig sitta stilla…Nu är jag i alla fall nån nyans brunare och min bok är nästan läst.

2016-05-08 08.55.07 22016-05-08 10.17.39 12016-05-08 09.45.08 12016-05-08 09.45.07 2

Inte för att jag led så mycket där i solen. Blev serverad skumppa o fick en småskruttig vitsippa av Saga morsdagen till ära. ❤

Kommentera detta!

