Om att ge blod

Igår fick jag meddelande om att min blodgrupp behövs mer än vanligt och att jag kan gå och ge blod idag i Ekenäs Axxell (Raseborgsvägen 5) kl 13-18. Eftersom jag numera kan berätta att jag fått blod så känner jag ju så klart att jag vill ge också. Ett problem bara… Har på känn att min dotter inte vore den mest harmoniska kumpanen till en sådan grej, så jag behöver antingen nån som barnvaktar henne en stund medan jag är borta eller nån som kommer med och underhåller henne under tiden. Dessutom blir det ju första gången blodgivning sen jag fått barn så en vet ju inte hur det känns efteråt. Så skicka på facebook om du tror jag skulle låta min dotter vara ensam med dig! 

Annat nytt då? Ja, den här veckan har det varit väckning 05.50-6.15 varje dag. För mig. Ensam. Har druckit kaffe en timme och tror bestämt jag ska fortsätta med det här, hellre är jag vaken tidigt än uppe sent bara för att få egentid.

 


 

Imorgon kommer mamma hit, o då ska det bakas, städas, fixas o pynjas inför söndagens kalas. Kan. Ej. Förstå. Sitter varje kväll o kollar småsmå bebisbilder o pirrar över tiden som bara flög förbi.

Mina flunssakänningar kom och gick förresten, tack o lov, och igår slocknade vi alla tre en stund på sängen o efter det var man ju pigg som en mört igen. Saga hade haft en lite dramatisk eftermiddag då hon föll mot en kant o slog upp ett litet sår under näsan precis (så här passligt till ettårsdagen kan man ju tänka) så tror hon behövde lite extra sömn.

Tack och förlåt för detta inlägg, det var 99% svammel.

Kommentera detta!

