Om att skriva lista

Stal denna av Maria!
Dagens humör: Glad, inte ens trött trots att jag väcktes både av Sambons larm 5.30 och sen av Saga kl 6.
Dagens mående: Förväntansfull, om man nu kan kalla det mående, vill börja pynta lite inför söndagens kalas men eftersom det mest handlar om ballonger så ids jag inte ännu!
Dagens borde: I N G E T alls! Så skönt. Kanske vi far på loppis.
Dagens frisyr: Behövde tvätta håret ren igår men hann inte, så ni kan ju tänka er hur fabulöst håret är idag.

2016-04-20_07-13-56

Dagens smink: Gårdagens mascara. Shame on me.

Dagens klädsel:
 Leggings, randig klänning, lång vit tröja.
Dagens planer: Loppis kanske, om vi får fiilis. Annars ingenting.
Dagens materiella vill ha: Glasdörrar ut till terrassen från matsalen. Vi har varken terrass eller dörrar ännu men en dröm om lottovinst istället. Men föreställ er så ljuvligt! Vi har morgonsol på den sidan av huset, tänk att få ta sitt kaffe på en bricka, öppna ut till den daggdoftande morgonen, lämna dörren öppen med svajande gardiner i sommarbrisen och slå sig ner i en mysig stol… Fåglarna kvittrar och världen är underbar för en stund.

Dagens fundering: ”Kan jag månne baka nånting annat färdigt inför kalaset”. Nån som har bakat o fryst ner muffins? Brukar de smaka bra?

 

Dagens beroende: Känner att det blir frukt idag igen. Försöööööker verkligen äta bättre nu!
Dagens tråkigaste: Vädret! Om nu inte solen lyckas tränga sig förbi molnen. Är så less på vädret alltså.
Dagens längtan: Sommarstugan min, åh så jag längtar! Men ids inte köra dit ensam med Saga trots att vi i princip kunde, men då hon är så som småbarn är skulle jag knappast ändå hinna göra så mycket annat än springa efter henne just nu.
Dagens superlängtan:En resa nånstans varmt. Jag älskar att resa men vi har inte ens varit till Stockholm sen, ja, när? När jag var gravid kanske? Då åkte vi med Sambon, en dag i Stockholm som var härligt men också väldigt jobbigt, för jag hade ischias from hell så benen vek sig av smärta lite nu som då. Tror jag höll hårdare i Sambons hand då än när Saga föddes. Som tur gick det värsta om efter en stund men jisses alltså, grät av smärta mitt i centrum. I’m cool like that.
Dagens tidning:Oj, tja. Min Vauva-tidning som jag ännu inte har hunnit läsa…
Dagens låt: Musik? Babblarna då? 😀 Baabbbaaa…. Saga har börjat ”sjunga med” när man börjar sjunga på deras låtar, SÅ gulligt!
2 reaktioner på ”Om att skriva lista

  1. Drömmer också om dubbeldörrar ut till terassen, från som ska komma utanför vardagsrummet. Det är tänkt att vi ska bygga ut vårt trånga, opraktiska L-formade vardagsrum *någon gång* och då blir det dubbeldörrar ut därifrån. Längtar! Vi har en upphöjd uteplats på framsidan i trädgården som förra ägarna byggt (som vi brukar kalla danslava 😁), men den börjar vara i så dåligt skick att den ska rivas (tanken är att vi ska ha ett lusthus där istället *någon gång*) och min man föreslog att vi skulle bygga terassen vid huset redan nu och flytta utemöblerna dit. Bra ide’ i sig men samtidigt gillar jag ju utsikten över viken från nuvarande uteplatsen…
    Jag brukar ha muffins i frysen och det går bra. Det är bara vissa sorter med fyllning eller som annars är lite kladdiga som kan bli lite kladdigare på ytan när man tinar upp dem.

  2. Baka muffins och frys ner du bara, ytan kan bli lite kladdig på dem när de tinas upp men då kommer kanske nån typ av frosting på så det märks ju inte!? Men har ni kalas nu till helgen borde de väl nog stå sig i kylskåpet, utan frosting då. 😊

Kommentera detta!

