Om att känna sig sjuk

Här kommer ett gammalt hederligt vardagsinlägg nu hör ni !

Igår var jag trött. Så trött att jag halvsov på soffan hela kvällen efter att Saga hade somnat. O så sa jag ju ”…Jag hoppas jag inte håller på att bli sjuk”.

Ja men idag vaknade jag så klart med snuva! Vi har kalas på söndag! Med 20+ gäster! Här ska drickas ingefära/citron/honungdryck tills det kommer ut ur öronen. Jag är i alla fall säker på att det bara är en förkylning den här gången, inte ett virus. Eller så påstår jag…

Idag fortsätter det halvruttna vädret visst, som ska fortsätta hela veckan. Igår var vi till närbutiken, o Saga sov ute förstås, men jag stack knappt näsan ut annars. Blir så otroligt oinspirerad av regn. Hann precis få lite färg i ansiktet o så kommer en vecka med regn igen, så att man passligt bleknar till nyansen Spökhe 1.0 igen. Vad ska vi hitta på idag då, kan man ju fråga sig.

Igår bakade jag klart bottnen till Sagas födelsedagstårtor, de går nämligen att frysa o smakar ändå helt lika gott.. Ja, 5/6 botten. Ett tappade jag nämligen i golvet. Gissa hur glad jag var då!

Nä, nu är det en som skriker i sitt sovrum… igen. Hon har nämligen plötsligt behövt två dagssömner per dag igen och det resulterar i att hon vaknar senast 6 o gråter/somnar/gråter/somnar för att hon inte är riktigt pigg ännu… Så jag sitter o häller i mig kaffet för man vet ju aldrig när hon vaknar på riktigt. Hoppas hon skulle få ro en timme till så är hon en glad fröken sen.

_MG_4256

Gammal bild men dricker kaffe ur samma megakopp…

2 reaktioner på ”Om att känna sig sjuk

Kommentera detta!

