Om att köpa bh

Vet ni vad som gör mig sååå trött? BH:ar. Inget passar efter att Saga föddes o jag är obekväm i allt. Jag mätte just min storlek enligt 7 olika sidor och alla gav olika svar, allt mellan 95B till 105E. Seriöst. ”Ååh nu ska vi ändra på att kvinnor har fel bh-storlek”, tydligen genom att rådda bort oss ännu mer. Och så fort det blir större omkrets än 85 så är det ”plus size” med axelband bredare än min rumpa, kupor som går upp till hakan så att man i misstag inte har nån slags snygghet kvar på kroppen, samt färger i beige, vit o svart. Allvarligt alltså, jag blir så trött. Bara för att jag inte är en storlek 85B längre vill jag inte gå klädd som en gammal tant. Nu får ni gärna tipsa om var jag ska handla BH, för det här går inte längre.

14 reaktioner på ”Om att köpa bh

  1. Så knepigt! Jag har också svårt att hitta snygga men samtidigt bekväma bh:ar i rätt storlek. Har börjat använda sportbh så långt det är möjligt, bekvämast så.

  2. Gå till en underklädesaffär och be dem testa ut! Omkretsen kring bröstkorgen avgör ju, sen kupan måste du testa fram. En som har 75c har lika stora bröst som en med 80 b, för vart efter omkretsen går ner ökar kupstorlek och vice versa. Så den som har liten omkrtes har större kupa enligt storleksmärkning än den som har större omkrets och samma storlek på brösten. I övrigt svårt att veta när brösten är ”klara” efter en graviditet och amning tycker jag, en vill ju inte satsa multum i något som inte passar nån längre tid. Bravissimo.com har större storlekar i regnbågens alla färger!

  3. Hej, Googla Evelace på nätet o hitta närmaste återförsäljaren. Snygga BH:n oxå i större storlekar ( inte för att 85 är stort), försäljarna kan sin sak, du kan prova hemma hos dej eller hos försäljaren. Inte dom billigaste men bra kvalité. Jag är åtminstone jättenöjd och är alltså inte försäljare 😀

  4. Ja, det här med att hitta vettiga BH:n är verkligen en historia för sig! Inget passar, storlekarna är åt skogen och vissa kupor är så lågt eller konstigt skurna att man borde ha typ russin till bröst för att de ska passa! SUCK! 😤 Använder mest sportbh:n nuförtiden. Och det är ju lite trist de gånger man vill klä upp sig… Samma sak med bikinin, hittar aldrig några som passar.

  5. Det lönar sig att gå och prova ut, att beställa på nätet i blindo är sällan en god idé. Storlekarna är ju inte riktigt standardiserade, utan kan variera ganska mycket beroende på märke och modell – och på ens egen kropp också, bröstform osv.

    Jag har de senaste åren enbart köpt från Change. De sitter bra, är snygga och nästan alla modeller finns i stora storlekar (jag drar 85G). Lite dyra, förstås, men sååå värt det. Man behöver inte många om man har två-tre stycken som alla sitter bra.

  6. Jag har alltid haft problem med detta. Är liten runt men har stor byst. Är avundsjuk på dem som kan klicka hem BH efter BH för att inte tala om alla snygga bikinin! Jag kan bara drömma om att klicka hem nåt.
    På Change finns det snygga underkläder och till sommaren har de bikinin med färg. Jag handlar alltid där. De har bra kundbetjäning.

  7. Ja usch detta eviga problem! Nu har jag tänkt köpa några dyrare från nån underklädesaffär bara jag har slutat amma så kanske jag äntligen hittar något bekvämt. Tyvärr så kommer det ju att bli dyrt :/

  8. Funky lady! Har butiker i hfors centrum och iso omena bla. Bra utbud och jätteduktiga försäljare. Men
    Svindyrt! Change är också bra!

  9. Samma problem här, man ska tydligen inte ha små bröst och vara en plattis om man vill kunna ha bh…. Och fastän jag sku kunna gå utan så känns det nice att uppleva att man har lite bröst ibland och även känna sig fin. Dessutom ska man inte vara större än 70 i omkrets om man vill ha små a-kupor och jag har dessutom märkt att en del märken sluta sälja a-kupor vilket är superkonstigt

  10. Gå till en underklädesbutik! De kan ofta avgöra din storlek genom att bara se på dig (med kläderna på!). Det är bland det bästa jag gjort för mig själv. Jag har alltid använt A-B-kupa, så jag gick in i en underklädes butik med strl 80B och kom ut med 75E. Hahaha, så otroligt fel uppfattning man kan ha om sig själv 😀 Jag lovar att du kommer ut med en (eller flera) snygga och bekväma BH’ar! 🙂 ❤

Kommentera detta!

