Om att bjuda på gott och sluta med det

Jag har nu provbakat muffins några gånger, o det blir hallonmuffins med frosting på  Sagas första kalas nu på söndag! Då kommer mina kusiner och Sagas pseudotvilling hit, hon är född på exakt samma dag men på kvällen.

Nu har jag ju då också provsmakat diverse muffins, till den följden att jag har mer finnar än nånsin förr. Sen Saga föddes har jag annars också haft sämre hy, så klart beroende på stress och sömnlöshet också, men jag känner att min kropp mår riktigt dåligt nu. Så efter att alla kalas denna månad är överstökade blir det stopp för sockret. Jag har klarat det förr så jag klarar det nu. Med att bara äta hälsosammare tappade jag en gång 8 kg på 75 dagar, så jag hoppas verkligen det går lika bra nu. Jag behöver det, inte så mycket för utseendet som för det egna måendet. Känner att jag har tappat greppet, liksom. Nu blir det ju också sommar och aktivitetsarmbandet har åkt på igen som extra inspiration.

Att gymma eller gå på lektioner har vi varken råd eller tid med, så det får vänta på bättre tider. Istället ska jag försöka vara aktiv på gården här hemma, eller ta mer promenader och så. Det finns massor som behöver göras! I förrgår krattade jag bort en massa grus från gräsmattan, som plogats dit under vintern. Bara det var jobbigt, så ni förstår i vilken nivå min kropp befinner sig!

Saga har ju äntligen blivit lite nöjdare utanför min famn, så hon får leka brevid medan jag jobbar. Nu har hon också fått gummistövlar och kurahalare så inte ens våt mark stoppar oss. Tycker dock att det är jättesvårt det här med ytterkläder åt bebisar som rör på sig, Saga går ju inte helt och hållet utan utomhus kryper hon mest ännu.

Vill ni förresten ha recept på muffinsarna?

19 reaktioner på ”Om att bjuda på gott och sluta med det

  1. Jag tycker också det är svårt att klä dem rätt nu, de blir lätt svettiga. Men sen igen är man rädd att klä på dem för lite istället!
    Jag hejar på dig med ditt sockerstopp! Kan gärna hjälpa dig med LCHF ”matschema” om du är intresserad av att testa det? 😊 Har ju själv ätit enligt det några gånger och jag har mått jätte bra då jag gjort det! Ingen uppsvälld mage och inte alls samma hungerkänslor heller.

      1. Tycker du det är dyrt? Jag äter i princip helt samma som annars, men lämnar bort bröd och potatis/pasta plus andra höga kolhydrater..

        1. Nå jag tror jag äter så också i så fall, men då tidigare va de liksom så där att jag lämna bort ALLT typ, t o m morötter o sånt 😀 Då blev de ganska dyrt… Nu äter vi myky pasta o soppa me potatis o sånt så jämfört med det blir de dyrt 🙂

          1. Ja nå då kanske det känns dyrt jo! Vi äter mycket kött,kyckling och fisk nog, så jag har bara lämnat bort potatisen och ersatt med sallad istället typ.

            1. Nu vet ja int om de stärvar o ja egentligen ha skrivi svar ren men : Ja tror ja kommer göra så ja också, lämna bort de mesta som är sådär ”obvious” kolhydrater. Men kan nog göra det först sen när Sagas kalas har vari o fari, annars är det ju lite onödigt om man vräker i sig kaka sen på helgerna 😀

  2. Och just det, vill gärna ha receptet! 😊 Kanske jag skulle våga mig på att pröva baka till Minous 1-års dag.. Fast jag vet redan hur det slutar… KATASTROF.

  3. Eeh pseudotvilling? Är det inte då syskon är födda med max 18 månaders mellanrum? Kan vara att jag har fel också 😀 socker klarar man sig utan om man vill joo.. borde också göra som du men ääälskar allt sött så vet inte om jag klarar det 😉 men kämpar på dig här!!

  4. Jag borde också ta tag i mitt sockerberoende! Pga min graviditetsdiabetes måste jag ju undvika godis, sött och annat ohälsosamt under graviditeten, och det är lite som om jag ”tagit igen” det nu efteråt tyvärr. Tänker hela tiden att från nästa vecka eller nästa månad är det slut med frossandet, men sen blir det aldrig av… Vart har min karaktär tagit vägen?!? När jag var yngre kunde jag godisstrejka flera ÅR i sträck😮 Borde röra på mig mer också, men har varit ordentligt sjuk flera ggr i vinter vilket både hindrat mig från att göra det plus tagit ner konditionen rejält. Går på motionsgymnastik här i byn en gång i veckan men nu har vi bara 2 ggr kvar innan det är slut för våren. Och så är det jättelerigt längs vägarna här just nu så det är inte så lyckat att gå ut med vagnen heller…😕
    Jo, det är jättesvårt att veta vad man ska klä på småttingarna just nu! Vi har ganska vått på gården än och Felicia går ju inte ännu så det blir mest att sitta i vagnen för tillfället.

  5. Strongt att ta tag i sockerberoende etc! 🙂 Och dedär med gym och sånt- det är bara en bråkdel av vad man kan göra skapa förändring i kroppen 🙂 Själv gjorde jag en resa på 16 kg i form av att gå m a s s o r, jag mena min vardags motion gjorde nästan hela jobbet! Sen det andra jag gjorde var att sluta äta när jag var mätt. Tänk en så enkel sak som kan vara så svår 🙂 Aja men allt med måtta och mycket vardagsmotion så kommer det gå galant! Hejar på dej

Kommentera detta!

