Sjukstugan

Glad påsk, hör ni! Här blev det sjukstuga igår kväll då Saga vaknade supersnuvig och täppt en timme efter nattning o endast sov i min famn efter det. Nån timme senare vaknade jag o anade ugglor i mossen eftersom min katt låg riktigt brevid henne o vaktade. Hon brukar helst undvika att vara nära Saga så… Jag kände att hon var väldigt varm o visst hade febern slagit till då. Så hon fick Panadol, lite vatten o ny blöja o så somnade vi om…. efter ett par timmar. Jag sov  med andra ord bara korta snuttar men fick sova lite på morgonen istället då Sambon steg upp med henne. Sovmorgon deluxe, alltså ända till kl 8.30 😉

Dagen som var tänkt att bestå av påskmarknad samt kusinträff gick istället i lugnets tecken, jag släpade vår bäddmadrass till vardagsrummet o där tog vi det lugnt, lekte o kollade film.

IMG_20160326_122523 IMG_20160325_224828

Nu sover hon o jag hoppas denna natt går bättre också för henne, så att hon kanske vilar bort det mesta. Håll tummarna! O så håller vi tummarna för att mitt halsont o min kroppsvärk bara beror på att jag sovit dåligt.

Kommentera detta!

