Om att få håret färgat med växtfärg

Idag var jag som sagt till frissan för lite välförtjänt egentid! Det var Emilia på Prima som behövde en hårmodell till att färga med växtfärg, o jag ställde genast upp. Tyckte det blev riktigt snyggt, ska bli intressant att se hur bra det håller. Helt ekologiskt alltså, vilket får en stor tumme upp från mig, som sen Saga föddes har försökt leva mer miljövänligt än förr.

_MG_6622 _MG_6632_MG_6607 _MG_6631

Själva färgandet var lite annorlunda än jag är van vid, då färgen var en ganska tjock massa som skulle sitta i håret en timme. Satt där o slöläste tidningar o drack kaffe, o var helt i min egen värld, med två handdukar o en duschmössa över huvudet så att färgen skulle hållas varm. Riktigt skönt, haha! Vad tycker ni?

8 reaktioner på ”Om att få håret färgat med växtfärg

Kommentera detta!

