Om Sagas nya sulky

I samarbete med Jollyroom.fi

En tid sen fick jag hem en paraplysulky från Jollyroom att testa! En rosa Beemoo Easy Travel 4. Denna vagn väger endast 7,2 kg så det är en väldigt skön omväxling från vår vanliga tunga Brio Go Next. Sulkyn har fått hänga med på diverse resor till matbutiken och stan och är väldigt lätt att vika upp och ihop. Det går med en hand vilket är ett stort plus! Att sulkyn har bra fjädring gör att den är väldigt bekväm att knuffa, samt att den känns riktigt stadig och bra för att vara en lättare vagn.

Denna kommer också att få åka med oss till Stockholm i sommar, har jag bestämt. Vi ska gå till Skansen o kolla på alla djuren, promenera omkring i Gamla Stan och bara njuta av tillvaron. Ingen stress nånstans. Hoppas på en varm och fin sommar så att också Saga får njuta av att vara lättklädd.

_MG_5930 _MG_5939
Som ni ser var Saga inte särskilt intresserad av yllesockor eller skor denna dag… När jag tog bilderna var vi dock bara ute en hastig sväng så hon hann bara riva av dem tre gånger, heh.

 

Med vagnen kommer en bärväska, regnskydd och flaskhållare, vilket jag tycker är riktigt trevligt. Den är alltså lätt att packa med på en längre resa och nu får ju denna lattemamma (eller bara tröttamamma?) en plats att lägga kaffemuggen 😉 Att vagnen har två titthål i suffletten gör att den känns trygg trots att den är framåtvänd. Egentligen ska man väl inte ha bebisar framåtvända före ett års ålder men just tack vare titthålen tycker jag det är okej.

Den går inte att lägga i fullständigt liggläge men 175 grader räcker bra för oss, Saga sover bäst så. Dessutom går fotstödet att fälla upp vilket känns som en bra egenskap, vi brukar packa in Saga i en sovpåse så då åker den inte ner när hon sover.

Det enda negativa med vagnen är att den är ett par cm för låg för mig. Jag är 1,78 lång och får gå lite böjd eller hålla händerna högst uppe på handtagen. Men jag misstänker att man inte får en enda resevagn som är högre än denna, tvärtom har de andra jag testat varit lägre. Livet som lång är inte alltid lätt! Inga tröjor har tillräckligt långa ärmar och korta klänningar kan jag kalla tunikor eller toppar. Man vänjer sig. Ja, och så är utrymmet under vagnen inte lika stort som i Brion, men det är ju självklart då man ju gärna istället vill ha möjlighet att få den ihopvikt i ett litet utrymme.

Allt som allt är jag väldigt nöjd med denna, den är som sagt väldigt smidig och lätt att vika ihop, och det är ju en av de viktigaste egenskaperna för en resevagn tycker jag.

9 reaktioner på ”Om Sagas nya sulky

  1. Jag hade en såndär kärra en tid, tyckte den var liten o praktiskt att ha i bilen, bra shoppingvagn då den svänger 180grader på ställe så man bra ryms överallt 🙂 sålde den för att den ändå inte kändes som ”jag” när den hade horn :/ fast den är ju underligt lättstyrd också med en hand! Hoppas du fortsätter vara nöjd med den 🙂

    1. Va roligt med en sån kommentar! Alla andra ba ”Oj, den va ju väldigt rosa.” JAAA jag är trött på svart okej? Tredje alternativet var vitt, inte så praktiskt 🙂

  2. Vet du annars vad Beemoo har fått i tester? Jag hittar inget på nätet men så kan jag inte finska heller så letar bara på svenska sidor, du kan ju båda språken så tänkte om du läst något på finska 🙂 Är också sugen på en paraplysulky åt Anni i sommar, såg att Chicco Liteway fått bäst i test i år, men tidigare år har den blivit underkänd så då blir man ju lite fundersam… Beemoon ser fin ut, men skulle gärna läsa mer om den 🙂

  3. Vad kul att få testa en vagn! Hur går den annars på grus, gräs osv? Vi kommer ev att fundera på en lättare resevagn till sommaren när vi tänkt oss en sväng till Sverige, och kommer då antagligen att röra oss på mindre vägar, gångstigar osv, så jag vill gärna höra hur den funkar i såna lägen!

    1. Vi har inte asfalt på gården o på sanden går den åtminstone riktigt bra. På lekplatsen sjönk den nog ner i sanden, men där är det ju tjockt. Då kan man dra istället så går det smidigt. Tror den kommer vara helt okej på gräs, men har inte provat ännu! 🙂

  4. Vet du Sandra om man kan få tag på vagnen ännu? Och har ni fortfarande varit nöjd? Hur liten blir den då den viks ihop?

    1. Tyvärr verkar den vara slutsåld! Men motsvarande finns säkert, märket är ju alltså Beemoo. Den blir väldigt liten nog, vet inte exakta mått men den ryms i baksätets fotutrymme…

Kommentera detta!

