Söndagsfrulle

_MG_5769 _MG_5754

Igår hade jag ännu mina två bästisar här, så jag passade på att duka fram lite finare frukost med smoothie och hela faderullan. Jag måste ju naturligtvis fota det hela också när jag nu hade chansen att ta en bild på ett städigt bord för en gångs skull! De här bilderna är totala motsatsen till i morse, då jag hade en arg tjej som rev mig i byxorna när jag försökte breda smör på ett bröd. Famnen dög inte heller till nånting, vad gör man då? Jag behöver också mat, så enkelt är det. Kaffet fick jag dricka när hon somnat till sin första tupplur. Nu har hon sovit tre timmar så jag antar att hon är lite slut efter en helg hos faffa o bonusfammo. Skönt så! Jag har redan tråkigt o saknar henne lite.

_MG_5733 _MG_5737

Dessutom är planen att vi ska till Linda o Minou på kaffe, får se om vi alls hinner ses om Saga sover länge till! Annars blir det bara loppis o inhandling veckans mat.

7 reaktioner på ”Söndagsfrulle

  1. Vad lyx att ni har någon som kan ha Saga över natten så ni får lite egentid! Det önskar jag vi också hade, skulle sååå behöva lite tid på tumanhand för att ladda batterierna… Svärmor ställer nog upp då hon kan, men hon vill inte ha barnbarnen över natten då de är så här små. Så det är inte utan att man känner ett litet, litet sting av avund när man hör om andra som lämnar bort sina småttingar över natten och får lite egen tid! Älskar ju vår lilla fröken över allt, men hon har varit sååå krävande på sistone + att jag själv är sååå trött, så att bara få sova en heeel natt ostörd och sen ta sovmorgon och stiga upp när man själv vill vore rena drömmen!

    1. Så tråkigt att hon inte vill ha dem övrnatten, ibland är det ju just det man behöver, en natt ostörd! Saga har som du läste börjat bli lite nöjdare, eller så har jag bara börjat bära på henne mer… Vet ärligt talat inte vilkendera det är! 😀

      1. Jo, lite tråkigt är det nog, skulle verkligen behövas lite tid för oss själva! Sen när barnen är lite större har hin inget emot att ha dem över natten, men då brukat det vara bråttom att hämta hem dem nästa förmiddag istället. Och där far ju lite av charmen tycker jag, för om man nu t ex varit på julfest kvällen innan och kommit hem sent vill man ju nog få sova ut ordentligt innan man får hem busungarna och det blir full rulle…
        Jätteskönt att Saga börjat bli nöjdare, om det då är så där annars eller för att du bär på henne mer, nöjd bebis är alltid prima!☺Kanske lilla damen fått vårkänslor, hihi! 😊

Kommentera detta!

