En lugn kväll

Saga sover o jag ligger på soffan. Nästan tvingar mig ta det lugnt ikväll, var så uppstressad på eftermiddagen att jag nästan ville gråta. Tvättmaskinen brummar på så när den är klar måste jag ta itu med det, annars tänker jag bara ligga här o läsa bloggar.

Låste in mig (ja, LÅSTE) i badrummet ikväll o la ansiktsmask, lackade naglarna o hade fotbad. Noppade till och med ögonbrynen. Sånt där smått som gör så stor skillnad för det egna måendet. För i år likt alla andra år har jag drabbats av min sedvanliga vårdepp. Skriver inte depression, för så djupt tycker jag inte det går, men deppig och otroligt trött är jag. Så trött att Sambon fått stiga upp när Saga vaknar de flesta nätter för jag vaknar inte. Trött från morgon till kväll. Denna morgon kände jag mig utvilad 06.50 när jag steg upp, men det gick snabbt om.

På fredag har det gått tre år sen jag tvingades säga hejdå till pappa på ett så plötsligt och traumatiskt sätt, så det bidrar definitivt till deppigheten. Trots att jag tänker på och saknar honom varje dag så är årsdagen alltid lite extra jobbig. Ni med båda föräldrarna kvar, ni är lyckligt lottade! Glöm inte det.

Kommentera detta!

