En söndagkväll

Söndag kväll! Veckoslutet flög verkligen förbi denna gång, kommer inte ens ihåg vad vi gjorde igår?

Jo, nu vet jag! Jag pysslade med Sagas rum, handlade födispresent och promenerade i Ekenäs. Idag åkte vi till Esbo o hälsa på min kusins familj, vi ses ganska sällan trots att vi bor så nära så det är alltid roligt att träffas.

_MG_9396 _MG_9341

Nu ligger jag i soffan o chillar medan barnet leker för sig själv. Händer sällan kan jag berätta! Hon brukar alltid komma … hann bara skriva det där så fick jag kasta mig ur soffan för att rädda ett vattenglas… Nå, i alla fall. Alltid då jag försöker sitta i soffan o dricka en kopp kaffe eller så så blir hon helt tokig på mig o vill vara i famnen en sekund, på golvet i nästa. Så lättast att bara sitta på golvet hela tiden.

Vi nattar henne lite senare än vanligt idag, hon sov senare på eftermiddagen så ingen vits att försöka natta henne normal tid då, så ”känsligt” är det med hennes sovtider just nu. Med lite tur vaknar hon också senare än 6.30 imorgon. I dagens läge är det två tupplurer på dagen som gäller, försökte ändra till bara en för att förlänga mornarna men det märktes att hon inte var redo, synd för mig 😉 Bara att stiga upp o koka en rejäl kopp kaffe.

Vad har ni gjort detta veckoslut?

4 reaktioner på ”En söndagkväll

  1. Angående längre sovmorgnar, här hos oss har det fungerar bra att korta av lillebrors (född 4/15) två dagslurer så han sover 2x1h. Han sover numera ca 1,5h längre på morgonen, tyvärr bara till ca 6 men det är bättre än väckning vid 4:30… 😁

    1. Saga sover redan nu högst 2×1 h, o sover hon mindre är hon såå arg 😀 Så tror vi bara måste ”lida” en tid till heh.. Åtminstone har hon börjat sova nästan hela nätter nu så det är lyyyyyx!!

  2. Vad vi gjort? Varit till barnläkaren för första gången, lillis har blivit rejält flunssig, ”kurkunpääntulehdus”… Men nog har han energi att lära sig nytt, så nu stiger han upp och står upprätt mot stöd :O var e min baby!? 😀

    1. Ojnej stackars liten! Hoppas han blir bättre snart ❤ Ja visst e de sjukt hur fort det går när de fattar HUR de ska röra på sig?

Kommentera detta!

