En titt in i Sagas rum

Sagas rum kommer sakta men säkert att få en liten makeover. Nu då hon börjar vistas mer där istället för att bara sova där, så känns det ju roligt att fixa det riktigt färdigt och lekvänligt. Rummet i sig är ganska litet, men månne inte allt ryms ändå. Före de nya möblerna och tavlorna anländer så ska ni få en liten titt i hur det ser ut just idag.

Sagas rum före makeover-2

När Saga ännu bodde i magen beställde jag rosa gardiner till vårt sovrum, men de passade inte alls där så de fick flytta in hos henne istället. Jag hade tänkt ha vita i hennes för att tona ner det rosa lite, då mattan och en vägg också är den färgen, men än har jag inte hittat passliga gardiner till sovrummet annat än de vita vi har nu. Men vad gör väl det? Man får väl ha ett riktigt prinsessrum när man är en liten tjej (med en mamma som gillar rosa, hehe). Får se hur det blir när hon får börja bestämma själv. Jag hade en gång både blåa och röda tapeter i mitt rum, det får hon åtminstone INTE.

Sänghimmeln ni ser är köpt för en tia på Ikea, ett litet tips… 

Sagas rum före makeover

Stolen i hörnet kommer att få flytta ut nu då hon inte längre behöver matas nattetid, den har mest bara blivit där. Den får istället vara i gästrummet på nedre våningen (alias källaren). Gunghästen har Saga fått av sin gumor då hon döptes. Den har hon gungat på tre gånger ungefär o det är alltid lika spännande… tills det blir för spännande.

Sagas rum före makeover-3

Byrån kommer att få lite Annie Sloan-behandling tror jag! Hur det blir får ni se sen. Köpte dc-fix dekorplast men den hölls inte alls på lådornas framsidor så målar istället. Bara som en varning att dekorplasten kanske inte håller så bra. (Eller så är det mig det är fel på 😉 )

På byrån står en tavelhylla med böcker. Nån hylla ska upp på väggen också, men vet inte riktigt hurdan ännu. Tänkte mig en enkel vit Lack-hylla först men kanske en Stringhylla vore lite finare. I och för sig är de ungefär lika vanliga just nu så kanske jag hittar på nånting helt annat! En vacker klädhängare ska jag också skapa. Och allt detta före hennes födelsedag, hade jag tänkt… Tar jag mig månne vatten över huvudet nu?

Har ni tips på jättefina vägghyllor? Jag bor ju i och för sig med en man som skapade detta konstverk till hylla åt mig så kanske jag får tving… host… be honom laga nåt till Skruttans rum också.

4 reaktioner på ”En titt in i Sagas rum

  1. Jätte fint! Väntar med spänning på några ”after” bilder! Vi ska snart börja fixa om vårt klädrum till ett litet rum åt ivar, så roligt! Dit får nog en string hylla flytta in, har sån dille på dem 😀 som tips så kan man fästa dc-fix med att föna den på, limmet fastnar bättre o plastet ger lite efter 🙂 vet inte om det ändo skulle hjälpa, har inte provat på just den byrån 🙂

    1. Tack! 🙂 Jaaaa, fast nu har jag ren börjat fundera på om jag alls ska måla den där byrån ännu. Köper andra handtag istället tror jag. Eller? Hehe, vadå beslutsångest. Vi testade med fön oxå men funkade inte! Kanske borde ha slipat lite eller nånting.

Kommentera detta!

