Den Ärliga Listan

NÄR GRÄT DU SENAST OCH VARFÖR?
Igår när Saga nästan gick mer utan stöd. Hon tog sitt första steg förra veckan och spatserar nu ivrigt omkring med sin gåvagn, och jag väntar på de där nästa stegen utan stöd. Proud mama. ❤

_MG_4725_MG_4702

TRE SAKER DU AVSKYR
Folk som är falska. Råddet här hemma som uppstår på minuter. Folk som kör sakta då solen skiner och vägarna är torra.

HUR VAR DU I SKOLAN?
Den där som klarade sig igenom allting just och just. Hatade föredrag för jag blev alltid så nervös o talade för fort. Inget fastnade då jag försökte läsa in grejer. Skolmobbning till gjorde ju sitt för x antal år framåt. Musik, engelska och teckning var mina bästa ämnen, i dem hade jag 10 utan att ens kämpa.

VAD BLIR DU STRESSAD AV?
Av att fundera för mycket på pengar, framtid eller andra problem som inte kan lösas genast. Stressar och ältar och funderar o så löser sig allt ändå. Dessutom stresstädar jag ofta. Fast man inte behöver så blir jag liksom helt stressad o sur o ska städa allt NU GENAST. Fast jag inte vill.

TRE SAKER DU ÄLSKAR:
Min familj. Årets första tulpaner. Att sticka ut huvudet och andas frisk luft när det börjar våras/ på sommarmornar.

_MG_7696

HUR TROR DU ATT ANDRA UPPFATTAR DIG?
Utåtriktad, social och glad. Tror jag? Berätta ni! Hur uppfattar ni mig? Sen tror jag också att vissa tror jag är lite dryg, eftersom jag lider av det mycket vanliga syndromet resting bitch face. Alltså ser förbannad ut när jag har neutralt ansiktsuttryck.

HUR UPPFATTAR DU DIG SJÄLV?
Ärligt talat? Jag duger aldrig helt. Visst är jag glad och social men känner ofta att nånting saknas ändå. Träffar gärna nya människor men funderar massor på vad de tänker om mig när jag inte är där.

EN SITUATION SOM DU TYCKER ÄR JOBBIG / PINSAM:
När man träffar någon på stan som man inte sett på länge och man känner att man måste säga nånting , o så står man där och pressar fram ett samtal om typ vädret och riktigt känner hur den andra också tycker det är jobbigt.

NÄR KÄNNER DU DIG SOM VACKRAST?
Den här punkten lämnade jag till sist, för idag då jag knappt har orkat borsta håret, har hakan full med hormonfinnar och är jättetrött har jag väldigt svårt att komma på när jag känner mig vacker. Då när jag har orkat sminka mig och har varit ute i solen. Då när jag är lite extra kär. Typ bilden nedan.

kpsandra

VAD SKRATTADE DU SENAST ÅT?
Skrattade med Saga när jag kittlade henne o hon skrek av skratt. Underbara unge.

NÅGOT DU FUNDERAT MYCKET ÖVER?
Pengar just nu, eftersom jag är vårdledig och därmed får ca 300€ per månad från FPA. Visst uppskattar jag att man får nånting alls och jag älskar att jag kan bli hemma med Saga, men sen funderar jag ändå hela tiden på allt möjligt som just nu borde betalas. Annars funderar jag mycket på mig själv som mamma hela tiden, men det är ju ganska vanligt bland oss mammor 😉

TRE SAKER DU ÄR RÄDD FÖR:
Att nån till i min närmaste familj ska dö. Att Saga ska bli riktigt sjuk. Att någon ska skjuta mig.

ETT YRKE DU TROR DU SKULLE VARA DÅLIG PÅ:
Jag hade nog varit riktigt rutten på allt som handlar om byråkrati. Ett enkelt skattepapper kan vara så svårt för mig att förstå. Gissa om det var tufft att gå igenom alla papper och försöka förstå när min bror och jag ärvde hus och hela faderullan. Fattar inte ännu heller allt, trots att jag så gärna vill förstå.

SLUTLIGEN, ETT YRKE DU TROR ATT DU SKULLE VARA BRA PÅ:
.Jag hade nog varit bra på att prata i radio, fast tror jag inte skulle orka med all kritik som radiopratare får hela tiden.

4 reaktioner på ”Den Ärliga Listan

Kommentera detta!

