Saga 10 månader!

Saga Skruttamaja blev ju 10 månader i onsdags! Naturligtvis fotade jag henne som vanligt. Mitt i allt kom Sambon hem en sväng och det passade ju ypperligt, för då blev hon idel leende. Lustigt det där, hur hon är sååå mammas tjej och kryper efter mig med fart och skrik vart jag än rör mig (kan handla om en meter bort alltså) men samtidigt blir hon så överlycklig när pappa kommer hem. Lustiga tjej.

_MG_4141 _MG_4306

Saga tio månader har tagit sitt första steg utan stöd ! Hur stort är inte det?! Hon står utan stöd korta stunder och är väldigt rörlig annars också. Lite står hon på tårna emellanåt så tror hon spurtar iväg när hon väl slutar med det. Hon är nu 74 cm och väger 9.1 kg.

_MG_4316 _MG_4412

Annars så är hon fortfarande en glad tjej så där i allmänhet, och tack vare sömnskolan jag höll sover hon oftast hela nätter och somnar om själv om hon vaknar. Däremot vaknar hon ofta kl 6 och tycker det är morgon, något jag inte precis älskar. Hon älskar människor och vinkar glatt åt allt och andra. En stor djurvän är hon också. Magen bråkar ännu, så istället för att prova nya smaker ivrigt håller vi oss just nu till det gamla trygga och inväntar en bättre period. Lök ger magknip utav bara h-ete så sånt får hon inte alls. Säkrast är det att laga all mat själv åt henne.
_MG_4408

 

Kommentera detta!

