Om att ha ett städigt hem

Idag hann jag städa medan Saga sov! Hann till och med fota några bilder här och där, från vardagsrum, kök och matsal. Så här har vi det just nu!

När man kommer in i huset blir vardagsrummet till höger. Rummet är L-format så soffan blir ”i gömman” till vänster.

_MG_3985 _MG_3988

Till vänster koppar som jag ärvt av min mormorsmor. Älskar dem! Till höger hyllan i matsalen, efter att en växt oförklarligt nog blev brunare och brunare för att till sist vara så ful att jag inte ville ha den kvar så fick jag lite hyllutrymme att inreda om. Är inte helt 100 på detta men får se hur det blir när jag sett på den några dagar.

_MG_4008

Mitt lilla hörn av lugn i vårt numera ganska högljudda hem. Enjoy Candles, ett doftljus som jag reafyndade på Lindex samt ett par glasflaskor med nejlikor. Den bruna flaskan hittade jag i en backe bakom huset. Tänk att man förr bara kastade allt ut. Har hittat tusentals glasbitar här när jag fixat på gården.

_MG_3954 _MG_3968

I december la jag upp nya vägghyllor. Där ser ni också lampfoten Sambon och jag gjorde nån vecka sen. Boken #döden fanns i goodiebagen jag vann från Ratata! Har inte hunnit öppna den ännu men älskar utseendet så den får vänta på bordet.

Nu ska jag ännu hoppa i duschen före Silje kommer! Ser fram emot en eftermiddag med rolig poddinspelning tillsammans med henne (och Christina på Skype) och en stor kopp kaffe som jag får dricka i lugn och ro!

7 reaktioner på ”Om att ha ett städigt hem

Kommentera detta!

