En söndagsinspelning

Idag var det som sagt poddinspelning som stod på schemat! Gjorde varsin cappuccino åt Silje och mig, o så satte vi oss ner och ringde Christina via Skype. Hux flux flög en och en halvtimme förbi och ett avsnitt var inspelat. Nu i efterhand undrar jag hur mycket jag riktigt har svamlat, men jag tror det gick bra. 😉 Fick ju några frågor att fundera på på förhand men egentligen kändes det som en vanlig kaffedejt vänner emellan! Mycket snack, åsikter och tankar som vädrades. Den 28.2 sänds det, glöm inte att kika in då!

Nu har Saga sovit i en timme redan och jag undrar hur länge det tar före hon börjar somna själv utan gråt. Har sömnskolat enligt fem-minutersmetoden i sex kvällar nu och det går lite upp och ner. Håller mig dock stenhård för det har verkligen gjort skillnad i hennes sömn! Hela nätter här! Vågar jag ens skriva det?! I alla fall grät hon i fem minuter prick ikväll men det var så hjärtskärande att det kändes som timmar. Hatar verkligen när hon gråter för det skär såå i mitt mammahjärta. Dessutom föll hon omkull idag och slog upp ett sår precis vid ögat, stackars liten älskling. Som tur glömde hon fort att det gjorde ont för just då råkade Silje komma.

Gäsp… Klockan är nio och jag är helt färdig. Godnatt!

6 reaktioner på ”En söndagsinspelning

  1. Gick säkert bra, och jag ser verkligen fram emot att få lyssna sen! 🙂
    Har inte satt mig in i några sömnskolor själv, så berätta gärna om metoden ni använder ifall det är något vi skulle kunna ha nytta av! 🙂 Lilla fröken har sovit oroligare nu på senaste tiden så om vi fick några bra tips på hur vi kan råda bot på det är det bara hemåt! 🙂 Vet precis hur det tar i hjärtat när bebisen gråter…

Kommentera detta!

