Om soppa och vänner

Som sagt är det pappas födelsedag idag så att få sällskap hela eftermiddagen var helt perfekt för att få tankarna på annat. När Sambon kommer hem ska jag åka o köpa ett ljus o sen fa via begravningsplatsen för att tända det vid den där stenen för folk begravda på andra ställen. Fast jag försöker ignorera den här dagen lite varje år så tycker jag samtidigt att det är lite fult mot pappa, han är så värd att minnas lite extra idag, trots att jag tänker på honom dagligen.

Det värsta är att han inte fick träffa Saga, för i mitt lilla huvud tänker jag att det kanske kunde ha gjort att hans kropp hade orkat längre. Skjutit upp det fem år. Tio kanske. Men det kommer vi aldrig att få veta.

Nåja. Nu vill ni kanske läsa om något roligare. Molly och Saga lekte fint tillsammans idag, i början var Molly lite rädd för Saga som är nån månad äldre och mera framåt. Att Saga tog hennes tutt o började gnaga på den var inte så populärt, men efter en stund satt, kröp, ålade o lekte de tillsammans, medan Linda o jag åt purésoppa och kakan jag bakade igår till efterrätt. Kakan blev så ful att jag förbjöd Linda att fota den, hehe. Smaken var dock jättebra, så tror vi bjuder på den till Sagas ettårsdag. (Recept på finska här) Saga kommer att få en egen kaka gjord på frukt och utan socker som hon ska fotas med och som hon får äta. Bara för att man fyller år behöver man inte äta socker, och verkligen inte när man är ett år gammal och inte behöver nånting sånt i sin kropp ännu. Så tycker jag! Ni får tycka och göra hur ni tycker är bäst, alla gör vi det som är bäst enligt oss själva för våra barn.

Har ni några tips på god kalasmat jag kunde bjuda på? Tänker till oss vuxna då alltså. Några barn kommer också att närvara hoppas jag så alla tips tas förstås emot med öppna armar! Få bloggare har så bra läsare som jag på att tipsa, så nu får ni leva upp till ert ”rykte.”

4 reaktioner på ”Om soppa och vänner

  1. Salt eller sött? Till senaste kalaset hos oss så bakade jag iaf en massa chocolate chip cookies. Så goda och perfekt då man kunde baka dem några dagar innan.

  2. Hej! Vilken fin blogg 🙂 ser att du har mattan sylvia från ellos? Undrar vilken rosa färg det är om du är nöjd med den o så? Funderar nämligen på köpa den men är så svårt o se på bild hur färgen o kvaliteten är 🙂 tacksam för svar, kram!

Kommentera detta!

