Om mat

 

Medan Saga sover har jag hunnit både laga och äta mat, samt dricka kaffe!! S Å  S K Ö N T !!! Hon vaknade en sväng men somnade till och med om, så magisk känsla. Vissa dagar är den där timmen av lugn och ro verkligen guld värd.

Till lunch blev det purésoppa med 1-2 batater, 1 lök, 2-3 klyftor vitlök och 2 morötter samt en burk kokosmjölk. Den är superlätt att göra. Stek löken lätt, skär det andra i bitar och koka i kokosmjölk och vatten, så det just täcker ytan, i ca 10 min. Mixa med stavmixer. Idé och recept fick jag av Hanna!

 

3 reaktioner på ”Om mat

  1. Den där känslan när man får en stund för sig själv är verkligen obeskrivlig! Vilken lyx att hinna fixa mat och äta ifred, eller få vila! Aaah! 😊 Soppa är alltid gott, det blir det ofta för mig också. Eller nån matig sallad. Måste ju passa på att äta sånt på dagen som min man inte gillar, hehe! 😁

Kommentera detta!

