Uppdatering från Åbo

Hej på er!

Jag befinner mig just nu hos mamma och här har Saga och jag varit sen tisdagen. Lite ”semester”. Har tagit det lugnt o så har vi varit lite här, lite där o köpa sånt som behövts. Handlade lite nya kläder åt Saga, tror inte hon har ett enda plagg i stl 74 som är köpt normalpris eller icke-loppis så tänkte att nu till våren ska hon några nya plagg. Slutsumman gav mig nästan hjärtsnörp men kläderna är så söta att det får vara denna gång. Dessutom är resten av hennes garderob i stl 80 loppis/reafyndad så det är inte så farligt.

Idag åkte vi till Jätti-Rätti och handlade lite tyger, köpte tyg till pyjamasar, sommarklänningar, ett påslakan, byxor och mössor. Slutsumman blev 30 euro. Inte illa! För det får man 2 pyjamasar som nya. Högst. Desssutom hade de -20% på allt just nu så det blev riktigt perfekt!

Igår fick jag annars lite egentid då jag lämnade Saga ensam med mamma o åkte iväg till frissan! Klippte håret kort! Det är helt sjukt ovant och jag drar hela tiden håret ”till en hästsvans” bara för att märka att det inte går att ens laga en liten svans. Medan hon tvättade håret gled jag in i en liten dvala och kom ur den först tre timmar senare då jag kom hem igen. Var så avslappnad att jag mådde lite illa!

6 reaktioner på ”Uppdatering från Åbo

  1. Fast detdär att det skulle vara synd att kläder är fyndade på rea fattar jag inte. (Alltså jag menar det inte alls som kritik!) Själv fyndar jag alltid på rea åt våra pojkar, int köper jag ju något jag inte skulle tycka om för det!? (Jag tog det inte som kritik heller!) Jag tycker snarare att jag är ekonomisk, hellre bunkrar jag upp med kommande stlk på rea och får dubbelt mer kläder för samma peng. En gång vid Lindex hamstra jag på -50% och -70% och seriöst, fick typ 8 plagg för 30€, fodrade jeans, joggingbyxor, tröjor, pyjamas osv. Skönt för plånboken! 😉

    1. Mena absolut inte att det är SYND! Men nu ÄR det ju inga reor o hittade bara en tröja i rätt stl då det var rea. Så med tanke på det samt att jag gått på loppis en massa gånger så kändes de okej att köpa normalpris. Nästan iaf 😉 Skulle det vara reatider o finnas fint i rätt storlek skulle jag knappast ha köpt normalpris. Vem VILL handla för mer pengar om man kan handla för mindre liksom 😄 O nej, tog det inte som kritik för tänker lika, uttryckte mig bara lite tokigt 😊

    1. Tack så mycket! Jätteovant och lite väl kort i nacken blev det (nu då jag själv har tvättat det märkte jag det 😉 ), men mitt hår växer fort som tur haha 😀

  2. Kul med ny frisyr, lättskött och snyggt! ☺ Har också fyndat massor på rea och loppis (visa gärna vad det blev för något till Saga! 😊), och har försökt köpa på mig kommande storlekar. Men nu på rean hittade jag rätt dåligt med kläder faktiskt, var riktigt besviken. Ska strax iväg på en loppisrunda nu så jag hoppas på bättre utbud där!

    1. Tack! Ska försöka hinna ta bild på det jag köpte 😉 Idag fyndade jag ett sängöverkast på loppis, just då jag börjat fundera på nåt sånt åt henne 🙂

Kommentera detta!

