Inspiration till att sy

Igår var jag väldigt inspirerad till att sy åt Saga, vilket märktes på min instagram (sandravaihela heter jag där!)

Så jag sydde en mössa, ett par leggings, och började på en klänning. Ja, faktiskt sydde jag två par leggings men det första paret blev för smått då jag råkat klippa fel håll på töjningen, heh, rookie mistake. Här ska man vara textilartesan o så gör jag så. Men jag har inte sytt på evigheter och aldrig kläder åt barn så det här blir ett roligt projekt! Tänker absolut sy mera inför sommaren.

6 reaktioner på ”Inspiration till att sy

  1. Åååh va fiina! Ljuvligt tyg till klänningen! Nu blev jag också jätteinspirerad att sy!! Det är ju mycket roligare att sy minikläder för blir ju så snabbt klart då 😉

  2. Klänningen är ju ba fö söt! Nu bränner det i mina fingrar också..! Synd att min symaskin e kaputt. Kanske borde föra den på lagning nu 😉

  3. Önskar jag också kunde sy kläder själv, just kläder har aldrig varit min starka sida utan har hållit mig till att sy annat. Tyvärr alltför sällan jag kommer mig för att ta fram symaskinen… Sen så är jag väldigt avis på att du utbildat dig till textilartesan eftersom det är något jag själv skulle vara intresserad av, tror vi diskuterade det redan på x3m-tiden!😊 Utbildningen har funnits här hos oss, i tiderna t o m i en av grannbyarna, men på den tiden visste jag inte om att det var just det jag borde ha passat på och utbildat mig till… Bra att vara efterklok nöe det är för sent! 😯

Kommentera detta!

