Ännu en onsdag

Onsdag redan, då! Sitter här med mitt snabbkaffe o försöker vakna. Tycker hemmadagarna verkligen flyger förbi. Äta gröt åttatiden, o så får Saga se en stund på Babblarna medan jag lagar frukost åt mig o hoppeligen äter den också innan hon tröttnar, bus o lek ett par timmar, mera mat, tupplur, lek, mat, lek, tupplur… o då är klockan redan fyra! Så flyger hela kvällen förbi i ett enda virrvarr av matlagning och babybus och städning. O vi blir alla en dag äldre. Ruuhkavuodet, verkligen. O jag går mest o längtar till veckosluten då jag inte behöver stiga upp när Saga gråter på nätterna. Årets mamma! Nä men ni med småttor som sover dåligt vet nog vad jag talar om.

_MG_3354 _MG_3355

Jag kan ju inte påstå att det är så där ljust just nu, tog bilden i söndags o sitter i samma stol… O så vår nya lampfot till höger! Jag kom med idén (efter att ha kollat på Ellos hehe), sambon får ta äran för gjutandet av betong.

En reaktion på ”Ännu en onsdag

Kommentera detta!

