3 positiva om mig en tisdagsmorgon

Tisdagen började med smattrande regn mot fönstret o kaffe i lugn o ro! Var verkligen trött inatt för har liksom kastat mig ur sängen halvt i dvala när Saga har gråtit, utan att veta om hon hade gjort det länge eller en sekund. Snart måste det vända!! Jag kan inte låta bli att fundera om hon vaknar av hunger eller nåt, skulle nu inte tro det men det vore inte första gången som vi plötsligt inser att hon igen blivit äldre o därför säkert äter mer också. Men nu kan hon nog inte vilja äta mera än det hon gör, hemlagad mat äter hon inte en stor burk av, o så dricker hon sällan upp all mjölk till de andra måltiderna. Hur mycket äter era niomånaders? Nyfiken! Jag älskar att jämföra folk och saker och idéer. Driver Sambon till vansinne med det ibland. Tänk er hur många gånger dessa meningar uttalats i vårt hem.

”Men du är inte hen och därför har det ingen skillnad” ”Men det är så rooooooligt att jämföra!!”

Jag jämför t.ex. mitt föräldraskap med andras, på gott och ont. Inte så där att jag nu skulle tala skit om hur andra gör, men ibland blir det lite så där ”Aj de gör sådär, vi har nog alltid gjort så här”. Försöker att inte göra det face to face, för blir själv så irriterad på sånt. Haha, gillar att jämföra men inte att bli jämförd med. En av mina dåliga sidor.

För att ytterligare svamla lite så här tisdagen till ära tycker jag att du som läser kan kommentera tre goda sidor hos dig själv. Inget ”Jag älskar mitt hår” utan snarare ”Jag ger komplimanger varje dag” eller ”Jag lyssnar alltid på andras bekymmer”. Bara för att peppa er själva! Det är svårt att hitta på tre goda.

Mina tre goda kommer här 3 goda.jpg

Om du har en blogg kan du ju skriva ner dina tre goda där och länka tillbaka, så att jag hittar dem! 

5 reaktioner på ”3 positiva om mig en tisdagsmorgon

  1. Jag är också en som jämför, både storlek på baby, babyn annars och oss som föräldrar. Min sambo är inte heller ett fan av det. ”Ei sillä oo mitään väliä, ei pidä verrata”. Men int ser jag nu någo fel i det, då jag ändo inte stressar över det, tycker bara det e roligt att jämföra 😀 o tre positiva kan ju vara 1. Jag e ganska självsäker som mamma 2. Har blivit mer uthållig och bestämd 3. Hjälper gärna andra.

  2. Hahaa känner igen mig själv att jämföra.. gör det med mina egna barn.. när sarina va 3 månader så vägde hon 1 kilo mindre än vad walter gör osv 😀
    3 positiva:
    Jag är en kärleksfull mamma
    Jag håller huvudet kallt i akuta situationer(olyckor osv) och tar lätt ledande rollen
    Jag är jäkligt envis! (Kan även vara en dålig sida :D)

  3. Jag jämför också alltid med andra, fast man väl inte borde göra det alla gånger… T ex så är Felicias kusin som är 4 månader yngre nästan lika tung och lång som hon och kommer högst antagligen att gå förbi henne när som helst, och måste erkänna att det nog påtar… Men hon har ju hela tiden varit liten och följer sin kurva som hon ska. Jämför också med hur andra gör och vill göra saker och ting på mitt sätt, inte som alla andra. På tal om maten så har det varit en del bråk med det nu de senaste veckorna och hon har inte ätit supermycket, har väl en tand på g igen. Fick börja ge halvportioner av morgongröten igen för hon åt så lite så jag fick alltid slänga hälften. Och ca en halv burk äter hon i gången för tillfället. Mjölken har det börjat gå bättre med nu igen åtminstone. Huvudsaken är väl ändå att hon äter något, och ger då hellre mindre portioner som hon äter upp utan bråk tills jag märker att hon vill börja ha mer igen.

Kommentera detta!

